رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: متأسفانه وضعیت آشفته‌ای در ساختار نظام شورایی وجود دارد .

رئیس شورای عالی استان‌ها: وضعیت نظام شورایی کشور آشفته است

پرویز سروری با اشاره به ساختار نظام شورایی کشور گفت: مباحث ساختاری شوراها در تمام کشور از جمله مواردی است که به شدت نسبت به آن اشکال داریم.

وی ادامه داد: همبستگی ساختاری در میان شورای عالی استان‌ها، شهرستان و بخش و وجود ندارد و این بزرگترین لطمه‌ای است که به نظام شورایی کشور وارد می‌کند.

سروری با بیان اینکه نظام شورایی از یک فرماندهی مستقلی تبعیت نمی‌کند اظهار کرد: متأسفانه وضعیت آشفته‌ای در ساختار نظام شورایی وجود دارد که برای حل آن با سازمان اداری و استخدامی جلسات خوبی داشته‌ایم و در حال تکمیل نظام شورایی هستیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: این نظامنامه در شورای عالی استان‌ها در مرحله تصویب است و بر اساس آن انضباط تشکیلاتی ساختاری در نظام شورایی تمام کشور ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به مدیریت یکپارچه شهری گفت: به دنبال این هستیم تا مدیریت یکپارچه شهری تکمیل شود و تقریباً در سال گذشته به غیر از قوه قضائیه با دیگر سران قوا جلسه داشته‌ایم و به جمع بندی ملی رسیده‌ایم؛ در حال حاضر این موضوع در مجلس و میان شورای عالی استان‌ها، دولت و وزارت کشور در حال بحث است.

سروری گفت: در ۴۳ سال گذشته هیچ گاه به مدیریت یکپارچه شهری نزدیک نبوده‌ایم تقریباً دولت مجلس قوه قضائیه همه قبول دارند که مدیریت یکپارچه باید صورت گیرد اما چگونگی آن بحث‌هایی دارد که باید دنبال شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.