۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
کد خبر: 867178

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: فرایند جوجه‌ریزی در فروردین به روند طبیعی خود بازگشته و این جوجه‌ها از ۱۰ تا ۱۵ اردیبهشت وارد بازار شده و به این ترتیب آرامش به بازار مرغ باز خواهد گشت.

آرامش به بازار مرغ باز خواهد گشت

به گزارش قدس خراسان، مجید جعفری در خصوص دلایل التهاب بازار مرغ و کمبود مرغ کشتار روز در بازار طی چند هفته اخیر اظهار کرد: به طور میانگین در هر ماه حدود هفت میلیون جوجه‌ریزی در استان انجام می‌شود که پاسخگوی بازار استان است. در اسفند ماه به‌ دلیل مشکلاتی که در تامین برخی نهاده‌ها از جمله سویا، جوجه‌ریزی در کشور کاهش یافت و آن زمان تنها حدود پنج میلیون و ۲۵۰ هزار جوجه‌ریزی در استان انجام شد.  

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: بر همین اساس برنامه‌ریزی بر این مبنا قرار گرفت که تامین مرغ در استان از شهرهای مختلف صورت گیرد و هر شهر بر مبنای نیاز خود مرغ نگهداری کند. همچنین کسری‌ها از محل ذخایر مرغ منجمد استان جبران شد و در ایام نوروز علی‌رغم اینکه در بسیاری از نقاط کشور مشکلاتی وجود داشت، در خراسان رضوی آرامش بر بازار مرغ حاکم بود.

وی با بیان اینکه مشهد تولیدکننده مرغ نیست و تامین‌کننده مرغ این شهر، شهرهای دیگر است، در خصوص افزایش قیمت‌ها با توجه به اضافه شدن هزینه حمل‌ونقل تصریح کرد: رعایت نشدن قیمت مصوب توسط فروشندگان تخلف است. عمده نیاز مشهد توسط واردات مرغ زنده و کشتار شده از شهرهای دیگر استان تامین می‌شود. هزینه‌های حمل‌ونقل به صورتی نیست که قیمت تمام‌شده از قیمت مصوب، به عنوان مثال تا ۸۰ هزار تومان، تجاوز کند.

جعفری با اشاره به نگرانی مرغداران در خصوص افزایش هزینه‌های تولید اضافه کرد: ایجاد هماهنگی بین قیمت مصوب و قیمت تمام‌شده در دستور کار معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و با توجه به افزایش قیمت‌ها، اصلاح نرخ مصوب جهت تداوم تولید صورت خواهد گرفت.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.