مدیر تولید به‌نشر از چاپ مصحف شریف به خط احمد نیریزی با توجه به توصیه مقام معظم رهبری درباره چاپ‌ قرآن، خبر داد

توصیه مقام معظم رهبری درباره چاپ‌ قرآن

مهدی سیم‌ریزگفت با اشاره به اینکه مصحف شریف قرآن به کتابت استاد احمد نیریزی از بزرگترین خوشنویسان خط نسخ و کاتبان قرآن سده دوازده هجری با ترجمه حسین انصاریان یکی دیگر از مصاحف ویژه به‌نشر است که در سال ۱۳۹۸در اختیار علاقه‌مندان به خط نسخ فارسی قرار گرفت، گفت: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری درباره خط این خوشنویس کشورمان، به‌نشر اقدام به تولید و آماده سازی مصحف شریف قرآن به کتابت استاد نیریزی کرد و از کاملترین نسخه وی به لحاظ اصالت خط استفاده کرد.

مدیر تولید انتشارات به‌نشر تصریح کرد: این قرآن در قطع رحلی، ۹ سطر در۱۰۶۰ صفحه، همراه با ترجمه زیر و جلد سلفون سخت منتشر شده است. ساده و خوانابودن خط، مزین بودن به خط فارسی مورد توصیه مقام معظم رهبری، مناسب برای آموزش و یادگیری عموم، بهره‌گیری از ترجمه روان و همه‌فهم استاد حسین انصاریان، استفاده از گرافیک ساده و رنگ مناسب در متن و رنگی بودن لفظ جلاله اللّه از جمله ویژگی‌های این مصحف شریف قرآن است.

سیم‌ریز تصریح کرد: هم چنین پیش از این، مصحف قرآن به خط نیریزی با ترجمه آیت الله مکارم شیرازی در قطع پالتویی و جلد گالینگور در به‌نشر منتشر شده است.

مدیر تولید به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) همچنین از انتشار یک میلیون و پانصد هزار نسخه مصحف قرآن در این انتشارات خبر داد و گفت: انتشار ۱۵عنوان مصحف قرآن در دست اقدام است که ۴ عنوان آن در چاپخانه قرار دارد.

مهدی سیم‌ریز گفت: انتشارات به‌نشر با در نظرگرفتن نیاز مخاطب در رده‌های سنی مختلف از نوجوان تا بزرگسال، ۳۰ نوع مصحف شریف قرآن را منتشر کرده است که ۸ نوع به صورت منتخب با ویژگی‌ها و مشخصاتی از جمله کتابت اساتیدی همچون حسین یزدی، احمد نیریزی، عثمان طه، مهدوی، ارسنجانی، غلامعلی اصفهانی و ... با ترجمه اساتیدی همچون آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله مشکینی، آیت الله محلاتی، دکتر حداد عادل، استاد مهدی الهی قمشه‌ای، استاد حسین انصاریان و... تولید شده است.

وی اظهار کرد: تذهیب اساتیدی همچون حسین نامور، عباس عطاپور، مجید قاسمی، خانم‌ منتظری و زهرا سادات مشرف، فهیمه صنعتگر، رضا نبی زاده و کانون طراحان، بکارگیری فونت‌هایی همچون نیریزی، عثمان طه، عثمانیک، واضح، نسخ قرآنی با ترجمه‌های متنوع زیر، مقابل، اِل و ترجمه ستونی در سطرهای ۷ تا ۱۶ سطر و قطع‌ها و رنگ‌های متنوع از دیگر ویژگی‌های مصحف شریف قرآن در به‌نشر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به انتشار ۲۳۲ هزار نسخه تجدید چاپ مصحف شریف قرآن و ادعیه در سال گذشته  افزود: مجموعه هفت جلدی«ادعیه و اعمال ماه‌های قمری» از دیگر تولیدات ویژه گروه متون دینی به‌نشر است که از این مجموعه تاکنون کتاب‌های «ادعیه و اعمال ماه‌های محرم و صفر»، «ادعیه و اعمال ماه‌های جمادی‌الأول و جمادی‌الثانی»، «ادعیه و اعمال ماه مبارک رجب»، «ادعیه و اعمال ماه مبارک شعبان» و «ادعیه و اعمال ماه مبارک رمضان»، «ادعیه و اعمال ماه مبارک شوال به انضمام دعای پرفیض عرفه» و «ادعیه و اعمال ماه های ربیع الاول و ربیع الثانی» در قطع‌های وزیری و جیبی منتشر شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.