استاندار البرز ضمن ارائه توصیه‌هایی به مجموعه اعضای شورای شهر کرج، گفت: هرچه سریعتر در راستای تعیین تکلیف خانه‌های قولنامه ای اقدام شود، این طرح به صورت ملی پیگیری شده و منجر به مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

استاندار البرز: شورای شهر در خصوص تعیین تکلیف خانه‌های قولنامه ای اقدام کند

به گزارش قدس آنلاین،  مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر کرج که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه عملکرد شوراها از اهمیت بالایی در اذهان عمومی و کسب رضایتمندی مردم دارد، گفت: با توجه به این امر شورای اسلامی ششم کلانشهر کرج که اعضای آن از خانواده محترم شهدا و ایثارگران هستند، مسؤولیت سنگینی را بر دوش دارند.

وی ادامه داد: شورای ششم در دو سال پایانی دوره خود، باید تحول آفرین باشد و از حیثیت خود در این جایگاه دفاع کنند، چراکه عملکرد این دوره به طور خاص زیر ذره بین مردم است.

عبداللهی گفت: باید الگو و نمونه باشید و اعتماد مردم را جلب کنید و این امر با عملکرد و ایجاد تحول در ارائه خدمات در شهر و ارتقا زیرساخت‌ها محقق می‌شود.

وی افزود: اختلاف نظرها نباید به اقتدار، کارآیی و خدمت محوری شورای اسلامی خدشه وارد کند، خروجی تمامی اقدامات و تصمیمات شورا باید به نفع مردم و شهر باشد.

استاندار البرز گفت: مجموعه اعضای شورای اسلامی شهر کرج باید با اتحاد و همدلی بر مدار قانون از جایگاه خود بعنوان منتخبان مردم برای تصمیم گیری و تصمیم سازی در مسیر اعتلای شهر، بهره بگیرند.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر مهار تورم، رشد تولید، افزود: شورای اسلامی شهر باید برای صیانت از منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) در راستای شعار سال برنامه و طرح ارائه دهد.

این مقام مسؤول گفت: کمک در مسیر ساخت مسکن ارزان با اعطای پروانه‌ها و مجوزهای رایگان ساخت و ساز برای اقشار کم درآمد جامعه از جمله اقداماتی است که شوراها می‌توانند برای مهار تورم بدهند.

وی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از رضایتمندی مردم در گرو عملکرد شوراها و شهرداری‌ها است، افزود: اکنون در حوزه اجرا، الگوی کشور هستیم و ۳ عملکرد شاخص استان تحت عنوان قرارگاه اجتماعی، بازدید از واحدهای تولیدی و شورای هماهنگی دانشگاه‌ها به سایر استانداران کشور ابلاغ شده است.

استاندار البرز گفت: از شورای ششم که اعضای آن انقلابی و جوان هستند نیز انتظار می‌رود با ارائه برنامه‌های نوآورانه و خلاق در کشور الگو و شاخص باشد.

وی افزود: همه اعضای شورای اسلامی شهر باید در کنار یکدیگر و پشتیبان شهردار باشند و با همپوشانی، مسائل و موضوعات را حل کنند.

عبداللهی با اشاره به تعیین تکلیف خانه‌های قولنامه ای، گفت: برای این منظور طرح ویژه ای را به صورت ملی دنبال کردیم که منجر به مصوبه مجلس شورای اسلامی شد، از این طریق علاوه بر تعیین تکلیف خانه‌های قولنامه ای دارای استحکام و استانداردهای لازم، درآمد سرشاری نیز به شهرداری‌ها تزریق می‌شود و باید در جهت عمران و آبادانی و تحول شهر هزینه شود.

وی افزود: با این تفاصیل شورای اسلامی شهر می‌تواند طرح‌های بزرگی را اجرایی کند و نام خود را در تاریخ شهر به نیکی ثبت کند.

استاندار البرز گفت: شوراهای اسلامی شهر استان بویژه در کلانشهر کرج باید برای نوسازی بافت فرسوده و جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی، اقدام کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.