رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگویی اعلام کرد که ضدحملات ارتش این کشور به‌زودی آغاز می‌شود و مدعی شد در این عملیات‌ها شبه‌جزیره کریمه به اوکراین بازگردانده خواهد شد.

زلنسکی: ضدحملات به‌زودی آغاز می‌شوند/ کریمه را به اوکراین برمی‌گردانیم

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از ریانووستی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با رسانه‌های فنلاند تأکید کرد که ضدحملات ارتش این کشور به‌زودی آغاز خواهد شد.

وی دراین‌باره گفت: ضدحملات اوکراین در راه است. من به موفقیت این عملیات‌ها اطمینان دارم و شبه‌جزیره کریمه به اوکراین برگردانده خواهد شد. اما برای موفقیت این عملیات‌ها، به تسلیحات نظامی بیشتری نیاز داریم.

به گفته زلنسکی «انگیزه نیروهای ارتش روسیه روزانه کاهش می‌یابد؛ اگر آنها عقب‌نشینی کنند، هم باید از ما بترسند و هم از خودشان.این جنگ احتمالاً سال‌ها و شاید ده‌ها سال طول بکشد.»

شبه‌جزیره کریمه سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه، الحاق شده اما دولت اوکراین این الحاق را به رسمیت نشناخته و از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین همواره از حمله احتمالی به این شبه‌جزیره سخن گفته است.

با این حال رسانه‌های غربی اخیراً اعلام کرده‌اند که اعلام موضع دولت و ارتش اوکراین درباره «حمله بهاری» و اینکه این حمله، قوانین بازی را تغییر خواهد داد و موجب بازپس گیری شبه جزیره کریمه خواهد شد، یک خیال بافی بیش نیست. رسانه‌های غربی تاکید دارند که افشای اطلاعات اخیر واشنگتن از واقعیت بلندپروازی‌های اوکراین پرده برمی دارد.

پایگاه « UNHERD » ۳۰ فروردین درگزارشی نوشت: اطلاعات افشا شده اخیر پنتاگون نشان می‌دهد که اوکراین با نبرد بسیار سختی روبروست، برخلاف آنچه که غربی‌ها از ما می‌خواهند که گفته‌های آنان را باور کنیم. اطلاعات درز (افشا شده) به ویژه از کم و کاستی‌های بسیار دررابطه با تأمین مهمات اوکراین پرده برداشت.

به گزارش این پایگاه به نقل از یک منبع اوکراینی، یگان‌های اوکراینی با سرعتی بالا از مهمات توپخانه ای استفاده می‌کنند و این سرعت به حدود ۷۷۰۰ گلوله در روز یا تقریباً یک گلوله در هر ۶ ثانیه می‌رسد.اما مسأله‌ی نگران کننده تر، وضعیت بحرانی سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین طبق یکی از اسناد فاش شده است. اوکراین درمعرض خطر تمام شدن موشک‌ها و مهمات خود درعرض چند هفته آتی قرار دارد و این مساله می‌تواند باعث شود که مراکز و زیرساخت‌های حیاتی در اوکراین به شکلی خطرناک درمعرض خطر نیروی هوایی روسیه قرار بگیرند.

سامانه پدافند هوایی NASAMS و سامانه "IRIS-T" که توسط ایالات متحده، نروژ، کانادا و آلمان عرضه می‌شوند ، نیز به نظر می‌رسد با کمبود مهمات روبه رو هستند. براساس سند دیگری، حمله بهاری که کی یف بسیار به آن افتخار کرده است ، ممکن است از اهداف خود فاصله زیادی داشته باشد. این سند می‌گوید که اثربخشی پدافندهای دفاعی روسیه، در کنار کاستی‌های مستمر اوکراین در آموزش و تأمین مهمات، احتمالاً منجر به کندی یا ممانعت در پیشرفت و تشدید تلفات درصورت حمله می‌شود.

طبق این سند، یکی از پیامدهای احتمالی بحران پدافند هوایی این است که اوکراین توانایی خود را برای بسیج نیروهای زمینی در نزدیک خطوط مقدم از دست خواهد داد. درهمین حال، شایعاتی مبنی بر تشدید اختلافات بین کی‌یف و واشنگتن برسر راهبرد نظامی وجود دارد، زیرا آمریکایی‌ها نگران هستند که اوکراین درحال از دست دادن بسیاری از نیروی انسانی و مهمات خود در باخموت است، تا جایی که ممکن است توانایی آنها را برای شروع یک حمله متقابل در بهار تضعیف کند.

به نوشته این وب سایت، سرانجام برای مفسران غربی مشخص شد که شانس اوکراین برای دستیابی به اهداف خود برای بازیابی کریمه و دونباس و اخراج کامل نیروهای روسیه بسیار اندک است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.