عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بسیاری از مشکلات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی هرمزگان، مشکلات پایه ای و اساسی نیست بلکه اقتصاد این استان به گرفتاری های خرچنگی مبتلا است.

 آقا محمدی: اقتصاد هرمزگان مبتلا به گرفتاری های خرچنگی است/ گردشگری دریایی باید جدی تر گرفته شود

به گزارش قدس آنلاین، علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ظهر امروز در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی هرمزگان در اتاق بازرگانی از مشکلات موجود و بیان شده از سوی فعالان اقتصادی این استان به مشکلات و گرفتاری های خرچنگی یاد کرد و بیان داشت: برای رفع این مشکلات باید از مدل سایر استان ها برای رفع مشکلات بهره برد و نقش اتاق بازرگانی را نقشی داوری قلمداد کرد که در این راه به رفع مشکلات یکدیگر کمک کنند.

وی با بیان این که فعالان اقتصادی باید نگاه تعاملی و منطقی و پایدار به یکدیگر داشته باشند تا بتوانند جای خود را در معادلات اقتصادی باز کنند، خاطرنشان کرد: باید افق خودمان را گسترده تر ببینیم و بدانید که اوضاع با غرب تغییر خواهد کرد، همان طور که با کشورهای عربی همسایه تغییر کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نگاه تان را توسعه دهید و بدانید که موضوعات و مسائل کلان اقتصادی به همدلی و انسجام دارد و هدف گذاری خودتان را دنبال کنید تا بتوانید به سطح بالاتری از توسعه و پیشرفت دست پیدا کنید.

آقا محمدی از فعالان اقتصادی هرمزگان خواست تا زنجیره تشکیل داده و مسیر پیشرفت اقتصادی را از طریق زنجیره سازی دنبال کنید و نهادهای مالی مستقلی نیز می تواند با مشارکت فعالان اقتصادی شکل بگیرد که دانش بنیان ها از جمله این ظرفیت ها هستند.

وی با اشاره به شیوه های جدید تأمین مالی، از واحدهای تولیدی استان خواست تا با همگرایی با هم و تشکیل زنجیره های تولید از اعتبار خود برای تأمین مالی استفاده کرده و کار را پیش ببرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ظرفیت های بی نظیر گردشگری در هرمزگان، از فعالان اقتصادی خواست تا روی این مسأله کار کنند و در زمینه آب درمانی در استان نیز کار شود و به نیازهای نسل جوان نیز در این زمینه توجه شود.

آقا محمدی در بخش دیگری از اظهارات خود از فعالان اقتصادی خواست تا ایده های خود را در هربخش با اتاق بازرگانی و استانداری هرمزگان مطرح و پیگیری کنند.

وی در مورد تفاوت نرخ تمام شده برخی از کالاهای تولید داخلی با کشورهای رقیب، از تولیدکنندگان خواست تا در این زمینه به طور دقیق دلایل را مطرح و تنها به طرح این تفاوت بسنده نکنند تا بتوانیم زنجیره این مشکلات را بسنجیم.

آقا محمدی از تجار و بازرگانان استان و نیز تولید کنندگان همچنین خواست تا اصناف و شبکه توزیع را نیز جدی بگیرند و در این زمینه تولید قدیمی را مورد بازنگری قرار داده و با تغییر تدریجی ساختارها، سبب گشایش در امر تولید و عرضه شوند و در این زمینه تجربه موفقی از سوی چینی ها وجود دارد و آن شبکه ساختن فرآیند تولید و ایجاد تغییرات بنیادین این فرآیندها است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در نظام تولید باید متمرکز بر نوع تقاضا بود و صرفا به عرضه نپرداخت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.