مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت با اشاره به ابلاغ مصوبه واردات خودرو در راستای تسهیل واردات گفت: اولین محموله خودروهای وارداتی لحظاتی پیش از گمرک ترخیص شد.

‌اولین محموله خودروهای وارداتی از گمرک ترخیص شد

به گزارش قدس آنلاین مهدی ضیغمی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو و ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک، اظهار داشت: بیش از چهار سال واردات خودرو به کشور ممنوع بود اما از سال گذشته با مجاز شدن واردات خودرو فرآیند واردات آغاز شد و در نتیجه در آبان سال گذشته اصلاحیه لایحه واردات خودرو ابلاغ و براین اساس اقدامات عملیاتی وزارت صمت برای واردات خودرو آغاز شد. 

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت با اشاره به برخی موانع در واردات خودرو که موجب کندی روند ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک شده است، گفت: واردات خودرو بر اساس مصوبه‌ای که مطابق قوانین جاری کشور و بر اساس شرایط غیر تحریمی نوشته و اجرایی شده، انجام می‌شد که این موضوع روند ترخیص خودروهای وارداتی را با توجه به اینکه اکنون در شرایط تحریمی قرار داریم، کند کرد. 

وی با اشاره به ضرورت داشتن استاندارد ایمارک (استاندارد اتحادیه اروپا) یا فهرست قیمت از کارخانه اصلی، گفت: تهیه این مولفه‌ها برای واردات خودرو در زمان تحریم بسیار دشوار است و این در حالی است که در حال حاضر بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس با استاندارد سهل‌تری خودرو وارد می‌کنند بنابراین بسیاری از خودروهای که وارد کشور شده در واقع خودروهایی است که به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده و براین اساس امکان داشتن استاندارد ایمارک برای این خودرو وجود ندارد. 

وی افزود: ذکر این نکته نیز لازم است که خودروسازان ژاپنی و کره‌ای الزامی برای استاندارد ایمارک برای صادرات خودرو به کشورهای حوزه خلیج فارس ندارند. 

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت، اظهار داشت: در گذشته فقط ثبت سفارش واردات خودرو بر عهده وزارت صمت بود اما در این دوره از واردات خودرو، وزارت صمت در حوزه استاندارد، مباحث مربوط به گمرک و محیط زیست نیز درگیر بود. 

وی با اشاره به ابلاغ مصوبه حاکمیتی در حوزه واردات خودرو، گفت: با ابلاغ این مصوبه روند واردات و ترخیص خودرو از گمرکات تسریع می‌شود. 

ضیغمی با اشاره به واردات 2 هزار خودرو به کشور گفت: این خودروها در محموله‌های مختلف وارد کشور شده است که اولین محموله آن که توانسته همه  شرایط لازم برای واردات را داشته باشد و امروز ترخیص شد.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت بیان داشت: از تعداد 2 هزار خودروی وارداتی، 1108 خودروی چانگان به متقاضیان عرضه خواهد شد.

پایان پیام/ 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.