محسن قیصری، مهدی فیوضی و سعید الهی آثار رسیده به بخش مسابقه فیلم‌های مستند نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» را بررسی و انتخاب کردند.

هیات انتخاب یکی از بخش‌های جشنواره «ایثار» معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین، گروه انتخاب بخش مسابقه فیلم‌های مستند جشنواره متشکل از محسن قیصری از مستندسازان شاخص سینمای ایران که عمده آثارش فیلم‌ها و مجموعه‌های مستند با موضوع ۸ سال دفاع مقدس است و از سال ۵۹ همزمان با شروع جنگ تحمیلی با حضور در مناطق جنگی این آثار را تهیه و تولید کرده، مهدی فیوضی کارگردان، فیلمنامه‌نویس، بازیگر و تهیه‌کننده سینمای ایران که آثاری همچون نفوذی، محرمانه تهران و جشن تولد را در کارنامه سینمایی او به چشم می خورد و سعید الهی کارشناس حوزه فرهنگ و رسانه تحلیلگر سینما که در طول سال‌های اخیر تهیه کنندگی آثار مستندی همچون ۲۲/۲۲، سایه‌های سمی و زومرهای ایرانی را بر عهده داشته از میان ۲۰۹ عنوان مستند ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، آثار منتخب خود را برای حضور دردو بخش اصلی و بخش ویژه انتخاب کردند.

گروه انتخاب بخش فیلم‌های مستند از میان فیلم‌های ارسال شده به جشنواره، ۲۴ فیلم را برای حضور در بخش مسابقه اصلی و ۱۹ عنوان فیلم مستند را نیز برای حضور در بخش مسابقه ویژه مستند معرفی کردند.

آثار بخش ویژه از میان تولیدات بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور و یا تولید شده از سوی خانواده معظم شهدا و ایثار گران بوده و دارای مضامینی با عنوان حجاب و عفاف، نماز و نیایش و آثار مرتبط با مضامین تولید دانش بنیان است.

طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، اسامی فیلم‌ها روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه از طریق رسانه‌های عمومی اعلام می‌شود و بر روی سامانه رسمی جشنواره نیز قرار می‌گیرد.

مرحله نهایی نخستین جشنواره بین‌المللی و پنجمین جشنواره ملی فیلم و فیلمنامه ایثار با دبیری فرهاد مختاری از ۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد ماه امسال از سوی اداره کل امور هنری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.