اواخر سال گذشته بود که اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اقدام به واگذاری سالن قدس به هیئت تکواندو کرد تا این سالن در اختیار این رشته قرار بگیرد و تکواندوکاران در آن تمرین کنند، این واگذاری صدای اهالی فوتسال را در مشهد درآورد.

سالن قدس به خانه تکواندو تبدیل می‌شود

به گزارش قدس خراسان، اواخر سال گذشته بود که اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اقدام به واگذاری سالن قدس به هیئت تکواندو کرد تا این سالن در اختیار این رشته رزمی قرار بگیرد و تکواندوکاران در آن تمرین کنند، این واگذاری صدای اهالی فوتسال را در مشهد درآورد و بازیکنان مطرح کشور همانند مصطفی طیبی و قدرت بهادری که سابقه بازی در تیم ملی فوتبال ایران را دارند در اینستاگرام واکنش‌های گلایه‌آمیزی داشتند.

قدرت بهادری با بیان اینکه بیشتر بازیکنان مشهدی که عضو تیم ملی فوتسال ایران هستند و در مسابقات بین‌المللی توپ می‌زنند از سالن قدس شروع به فعالیت کرده‌اند، گفت: این سالن از سالیان دور در اختیار فوتسال مشهد بوده و نتیجه این کار، معرفی بازیکنانی همچون مصطفی طیبی است که در حال حاضر عضو تیم ملی فوتسال ایران و در اروپا مشغول به فعالیت است.

بازیکن سابق فوتسال خراسان رضوی بیان کرد: این سالن هم اکنون در اختیار هیئت تکواندو خراسان رضوی قرار گرفته است که ما از تغییر این مالکیت گلایه داریم و خواستار بازگشت این سالن به فوتسالی‌ها هستیم.

طلاب یکی از محلات فوتسال‌خیز مشهد و حتی استان است

بازیکن سابق فوتسال خراسان رضوی با گلایه زور فوتسال در خراسان رضوی را کم دانست و یادآور شد: ما این همه فوتسالیست خوب از این سالن به تیم ملی فوتسال ایران معرفی کرده‌ایم و با توجه به اینکه محله طلاب مشهد یکی از محلات فوتسال‌خیز مشهد و حتی استان است اگر این سالن را به فوتسال برگردانند حتماً در آینده نیز استعدادهای فراوانی در سطح ملی شکوفا خواهد شد.

بهادری خاطرنشان کرد: نخستین شروع دوران فوتسالی بنده از همین سالن ورزشی قدس بوده و حرف ما فوتسالی‌ها این است که چرا پس از این همه سال این سالن به هیئت تکواندو واگذار شده، چرا سالن دیگری که در مجموعه ورزشی قدس است را به آن‌ها واگذار نکرده‌اند؟

بازیکن سابق فوتسال خراسان رضوی با تأکید بر اینکه این اتفاق قطعاً بر پیشرفت فوتسال مشهد و حتی خراسان رضوی اثرگذار است، متذکر شد: اگر از این ماجرای واگذاری سالن قدس به هیئت تکواندو بگذریم باید بگویم وضعیت فوتسال خراسان رضوی طی چند سال اخیر مناسب نبوده و در حال حاضر یک تیم در لیگ برتر و یک تیم نیز در لیگ یک ایران داریم که اگر بخواهد حمایتی از تیم فرش‌آرای مشهد صورت نگیرد شکی نیست که این تیم هم در فصل جاری سقوط خواهد کرد و رقم خوردن این اتفاق جای تأسف برای مدیران ورزشی این استان دارد.

بهادری در خصوص مهم‌ترین علل افت تیم‌های خراسان رضوی طی سال‌های اخیر بیان کرد: هر چیزی می‌تواند علت این افت باشد، از بازیکن گرفته تا هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان، اما مهم‌ترین علت را شاید بتوان نبود اسپانسر دانست که از این موضوع فوتسال خراسان رضوی به شدت ضرر کرده است.

این بازیکن سابق فوتسال خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام تیم‌های لیگ برتری در حال بستن قرارداد با بازیکنان دلخواه خود هستند و برای شروع لیگ برتر فوتسال برنامه‌ریزی می‌کنند، گفت: تیم فوتسال فرش‌آرای مشهد به علت نبود اسپانسر و به دلیل مشکلات مالی، تیم خود را همیشه دیرتر از سایر رقیبان برای لیگ آماده می‌کند و این موضوع در طول فصل برای این تیم می‌تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد.

وی همچنین مهم‌ترین علت پیشرفت فوتسال خراسان رضوی را همدلی پیشکسوتان ورزشی در این استان عنوان کرد.

تخلفی رخ نداده است

به سراغ اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی رفتیم تا از علت این اقدام که موجب دلخوری پیشکسوتان فوتسال شده است جویاشویم. سرپرست روابط عمومی این اداره با بیان اینکه سالن قدس در اواخر سال گذشته برای اینکه به خانه تکواندو تبدیل شود به این هیئت واگذار شده، تصریح کرد: ما در قبال رشته‌هایی که قهرمان‌پروری می‌کنند موظف هستیم با رعایت دستورالعمل‌های قانونی امکانات را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

محمود صادقی با تأکید بر اینکه آن چیزی که در قبال فوتبال و فوتسال وظیفه ما بوده در اختیار خود هیئت فوتبال گذاشته‌ایم، گفت: تعهدی که داشتیم با در اختیار گذاشتن اماکن ورزشی شهر مشهد به هیئت فوتبال انجام داده‌ایم.

وی تأکید کرد: این اتفاق کاملاً قانونی بوده و هیچ تخلفی در این خصوص رخ نداده است.

سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما باید به تمام رشته‌ها نگاه کنیم، افزود: بدون تردید رشته ورزشی تکواندو حتی بیشتر از فوتسال می‌تواند در المپیک و میدان‌های ورزشی برای خراسان رضوی افتخارآفرینی کند و اگر از نظر قهرمانی بخواهیم نگاه کنیم رشته تکواندو در اولویت است.

خبرنگار: امیـرحسیـن قربانپـور

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.