مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت فیزیکی 95 درصدی پروژه بن ـ بروجن، گفت: اگر حدود 600 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق شود تا 2 ماه بعد به‌طور کامل وارد مدار خواهد شد.

آخرین وضعیت پروژه‌های آبی در چهارمحال و بختیاری/ شمارش معکوس برای افتتاح «بن ـ بروجن»

به گزارش قدس آنلاین، فردوس کریمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی پروژه بن-بروجن، گفت: اگر حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق شود تا ۲ ماه پس از تزریق اعتبار به‌طور کامل وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه هزینه شده است.

وی افزود: سد باباحیدر تا پایان شهریورماه امسال آبگیری می‌شود و کل پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: پیمانکار سد گهرو انتخاب شده و از اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده است و اگر اعتبارات کامل شود تا پایان سال وارد مدار می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه سد شهدای چشمه‌علی معروف به سد ونک که برای انتقال آب به کرمان و رفسنجان تعریف شده بود، اضافه کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و کاهش بارش‌ها مطالعات جدیدی بر روی این پروژه انجام شد و اینکه این سد نمی‌تواند آب به خارج از استان منتقل کند و برای تامین آب استان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: میزان ذخیره این سد ۱۵۰ میلیون متر مکعب برآورد و تخصیص آن نیز گرفته شده است و پس از صدور مجوز برای جذب پیمانکار به مناقصه گذاشته می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به تکمیل سد آقبلاغ در شهرستان بروجن، اظهار داشت: قرارگاه خاتم‌الانبیا برنده مناقصه این طرح شده و کلنگ ساخت آن در بهمن‌ماه بر زمین زده شد و تملک اراضی در مراحل پایانی است.

وی اظهار داشت: ۲۱ میلیون متر مکعب حجم مخزن این سد است و باید ظرف ۲ سال آینده به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۷۱۰ میلی‌متر بارش در استان ثبت شده است، افزود: نسبت به دوره بلندمدت ۲۲ درصد افزایش بارش داشتیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.