۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 868461

زلنسکی در تماسی تلفنی با همتای فرانسوی خود به بررسی فرمول صلح اوکراین و اوضاع در خط مقدم جنگ پرداخت.

گفتگوی تلفنی زلنسکی با ماکرون

به گزارش قدس آنلاین؛ به نوشته روزنامه کی‌یف ایندیپندنت، ولودیمیر زلنسکی و امانوئل ماکرون، روسای جمهوری اوکراین و فرانسه همچنین در این تماس تلفنی با راه حل‌های بیشتری که به تقویت پتانسیل کی‌یف در صحنه نبرد می‌انجامد، توافق کردند.

اولکسی رزنیکف، وزیر دفاع اوکراین ۲۸ آوریل سال جاری میلادی گفته بود، آماده سازی‌هایی برای ضد حمله بهاری نیروهای دفاعی اوکراین همزمان با آموزش‌های نظامی تسلیحات تامین شده از سوی غرب در حال پایان یافتن است.

زلنسکی در این گفت‌وگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود گفت: سرعت و تخصص آمادگی و واکنش نیروهای ما بسیار مهم است و این چیزی است که به طرز چشمگیری باعث افزایش ظرفیت‌های ما می‌شود.

رئیس جمهوری اوکراین و ماکرون همچنین درباره آمادگی نشست ناتو در ویلنیوس گفت‌وگو کردند.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین ۳۰ آوریل سال جاری میلادی اعلام کرد که تصمیم‌هایی درباره ضمانت‌های امنیتی برای این کشور قرار است گرفته شود و روند دعوت از کی‌یف برای عضویت در ناتو در نشست لیتوانی اجرایی می‌شود.

کشورهای عضو ناتو قرار است ۱۱ و ۱۲ ژوئیه سال جاری میلادی در ویلنیوس، لیتوانی شرکت کنند و به بررسی حمایت‌های عملی و سیاسی از اوکراین، افزایش هزینه‌های نظامی و تقویت سیاستگذاری‌های بازدارنده در مقابل بخش شرقی ائتلاف بپردازند.

گزارش شده که لیتوانی به دنبال گرفتن تعهد از متحدان برای حفظ حمایت از نیروهای اوکراینی و تقویت همکاری سیاسی است تا مطمئن شود که ناتو آماده عضویت اوکراین است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.