اداره کل هواشناسی گلستان اعلام کرد: از ظهر امروز با نفوذ سامانه بارشی شاهد افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و کاهش دما خواهیم بود. همچنین به صیادان و ساحل نشینان برای فعالیت های دریایی هشدار صادر شده است.

پیش بینی وزش باد و کاهش دما در گلستان/ هشدار هواشناسی به فعالان دریایی

به گزارش قدس آنلاین،‌ صبح امروز روابط عمومی اداره کل هواشناسی گلستان اعلام کرد: بر اساس الگوهای پیش یابی از دوشنبه ۱۱ اردیبهشت با نفوذ سامانه بارشی شاهد افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق، کاهش دما و در برخی نقاط پدیده مه خواهیم بود.

فعالیت این سامانه بارشی به تناوب تا ظهر روز جمعه تداوم خواهد داشت و اوج فعالیت آن از روز عصر چهارشنبه تا عصر روز پنجشنبه است.

به سبب وقوع بارش‌های رگباری طی این مدت آبگرفتگی برخی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

همچنین با توجه به هشدار دریایی سطح زرد اعلام کرد: از امروز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت، وزش نسبتا گاهی شدید باد (حداکثر وزش باد گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت با جهت غربی و شمال غربی) مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع موج حداکثر بین نیم تا ۱/۲ متر مورد انتظار است.

مواج شدن دریا، احتمال پاره شدن تورهای صیادی، صدمه به قایق‌های کوچک تفریحی، صدمه به ماهیان در قفس از مهم‌ترین آثار فعالیت این سامانه است.

این سامانه روز پنجشنبه از استان عبور خواهد کرد.

توصیه هواشناسی دریایی این است که وضعیت دریا طی این مدت برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست. بنابراین صیادان تمهیدات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.