مقام معظم رهبری؛ «فرهنگ بسیجی است که می تواند بر همه‌ی تحولات این کشور فایق بیاید و حرکت این کشور را تضمین کند» و « فرهنگ بسیجی... نشأت گرفته از روحیه ی ایمان و ایثار توأم با تلاش انقلابی عزیزان بسیجی می باشد».

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در توسعه فعالیت‎‌های فرهنگی و بین‌الملل

بهره‌گیری از ظرفیت‌های بسیج و نخبگان بسیجی در مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و بین المللی ضرورتی حساس و راهبردی است و این کلید طلایی را باید در تمام لایه های دیپلماسی فرهنگی به کار گرفت و از ظرفیت عظیم و غنی بسیج و اطاق فکر این نهاد مردمی در راستای توسعه روابط فرهنگی _ بین المللی بهره جست.

در سال‌های اخیر با تحول نهاد مقدس بسیج در همه عرصه‌ها و در راستای برنامه‌های علمی و فرهنگی فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و لذا ضروریست مجمع عالی بسیج بین الملل با هدف بهره گیری از نقطه نظرات اندیشمندان حوزه بین الملل را راه‌اندازی نمایند. مرور کارنامه بسیجی، سرشار از خدمت رسانی صادقانه و بی منت به کشور و ملت ایران اسلامی است.

بسیجیان با کار و مدیریت جهادی توانسته اند خدمات بزرگی در دوره جنگ تحمیلی و سازندگی به کشور و مردم انجام دهند . مردمی بودن و بی ادعا بودن بسیج ازمهم ترین ارکان موفقیت این نهاد در طول سال‌های گذشته بوده است که توانسته اند خدمات فراوان بی منت را جای جای میهن اسلامی به انجام رساند و این مجموعه مخلص، بصیر و مجاهد نماد عزت و اقتدار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

آری بسیج بازوی امید آفرین و توانمند انقلاب در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و فرصتی برای ارائه حرکت عظیم و تحول ساز در عرصه بین الملل است چرا که ایجاد وحدت و گسترش تفکر جهادی از مولفه‌ها و شاخصه‌های اصلی بسیج می باشد.

و با اتکا به تفکر بسیجی، انسجام و بسیج توده‌ ها در جهاد فرهنگی خود، جوامع آزادیخواه و پیرامونی را از تهدیدات نرم قدرتهای جهانی مصون داشته و در جنگ شناختی و روانی که در آن دشمن حقایق را وارونه جلوه می کند ما نیازمند این هستیم که با تفکر بسیجی و بهره گیری از دانش و توان نخبگان و اندیشمندان بسیجی وظیفه آگاهی بخشی به دیگر جوامع را در دستور کار خود قرار دهیم.

بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که از عمق معارف الهی توسط بنیانگذار حکیم انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و در مردم انقلابی میهن اسلامی ریشه دوانید و اکنون به فرهنگی فراگیر و گسترده جهان شمول تبدیل گشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.