استاندار خراسان رضوی گفت: دشمن نمی‌تواند جلوی حرکت توفنده این انقلاب را بگیرد، به شرط آنکه عقبه فکری ایجاد شده توسط شهیدان مطهری و سلیمانی دنبال شود.

دشمن نمی‌تواند جلوی حرکت توفنده این انقلاب را بگیرد

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری روز سه‌شنبه به مناسبت روز معلم و در مراسم نکوداشت شهید علامه مرتضی مطهری در شهر فریمان اظهار کرد: شهید مطهری در مقطعی که دنیا و جهان در مسیر پیشرفت مادی، دین را مانع پیشرفت می دانستند، سعی در تصحیح این نگاه در میان جامعه ایرانی و به خصوص جوانان کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: شهید مطهری از نظر جغرافیایی وابسته به فریمان و این استان است ولی از نظر اندیشه فکری متعلق به انقلاب اسلامی است، بنابراین مخاطب اندیشه‌های اسلامی وی تمام دنیا و بشریت را در بر می‌گیرد.

وی بیان کرد: امام راحل، با هنر خود پرچم انقلاب اسلامی را مبتنی بر اسلام ناب اسلامی برافراشت و اکنون ما نیز در حال بهره برداری از این گنج معنوی هستیم؛ و شخصیت‌هایی همچون شهید مطهری نیز با هدایت امام راحل هدایت فکری جامعه را فراهم می‌کردند.

نظری با اشاره به اینکه اکنون نیز دنیای استکبار در تقابل اقتصادی با جامعه ما بر خواسته است، گفت: دشمن نمی‌تواند جلوی حرکت توفنده این انقلاب را بگیرد، به شرط آنکه عقبه فکری ایجاد شده توسط شهیدان مطهری و سلیمانی دنبال شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: اکنون جوانان ما در حال ایستادگی کردن، مقابل استکبار در عرصه های مختلف، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هستند و این اتفاق با بهره گیری از آن عقبه فکری امکان پذیر است.

وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات مردم در دستور کار مسوولان قرار دارد، افزود: یکی از موضوعات مهم که جز تعهد دولت سیزدهم قرار دارد، ساخت چهار میلیون مسکن است که می تواند بسیاری از دغدغه‌های معیشت مردم را کاهش دهد و در نهایت موجب آرامش خاطر خانواده ها می‌شود.

نظری تاکید کرد: حل مشکل مسکن می‌تواند در افزایش سرمایه اجتماعی تاثیر مناسبی داشته باشد.

مبانی فکری شهید مرتضی مطهری یک منظومه است

نماینده مردم فریمان و سرخس گفت: مبانی فکری شهید مرتضی مطهری همانند منظومه ای بود که به همه جوانب حکومت اسلامی می‌پرداخت.

احسان قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: شهید مطهری در زمانی که تقابل دو نظام فکری بلوک شرق و غرب، مبانی اعتقادی و فکری خود را برای تحت تاثیر قرار دادن جوامع مطرح می‌کردند، به دنبال بنیان گذاری تفکر دینی و پیگیری شعار نه شرقی و نه غربی بود.

نماینده مردم فریمان و سرخس بیان کرد: برای اولین بار در مجلس شورای اسلامی ردیف خاص بودجه ای برای بنیاد حفظ و آثار شهید مطهری در نظر گرفته شد تا با فعالیت های این بنیاد مسیر فکری شهید مطهری در جامعه ما گسترش یابد.

وی ادامه داد: شهیدان سلیمانی و مطهری به دست جریان‌های افراطی‌گری به شهادت رسیدند و این نشان می‌دهد، اندیشه گروهک فرقان و داعش دارای اندیشه یکسانی است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب بیان کرد: ایشان در مدت ۷۰ دقیقه منظومه فکری مسوولان کشور را تبیین کردند و برای این موضوع باید پایه اندیشه ورزی و مطالعه مبتنی بر شناخت عمیق در کشور، شکل گیرد.

نماینده مردم فریمان و سرخس اظهار کرد: اکنون نیاز کشور به افردی است که بتوانند همه جانبه فکر کنند و معلمان در مسیر نخبه‌سازی، باید بتوانند مسیر همه جانبه‌نگری را به دانش آموزان خود بیاموزند.

مکتب فکری شهید مرتضی مطهری مسیر ۴۰ سال اول انقلاب را ترسیم کرد

امام جمعه شهرستان فریمان نیز گفت: مکتب فکری شهید مرتضی مطهری مسیر ۴۰ سال اول انقلاب را ترسیم کرد و می توان گفت، آغاز کننده گام دوم انقلاب نیز شهید سلیمانی بود.

حجت الاسلام سید مهدی معلمی با اشاره به اینکه اخلاص، شجاعت و عشق به ولایت فقیه از ویژگی های شهیدان مطهری و سلیمانی بود، اظهار کرد: آنها به دنبال نام نبودند و سعی در انجام وظیفه خود داشتند و از کارهای سخت نیز هراسی به خود راه نمی دادند.

امام جمعه شهرستان فریمان ادامه داد: شهید مطهری زمانی که احساس کرد، جوانان جامعه درگیر شبهات بسیار نسبت به اسلام شده اند از حوزه به سمت دانشگاه رفت او بسیاری از شبهات پاسخ داده شد.

در پایان این مراسم از تعدادی از معلمان آموزش و پرورش قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین زاده فریمانی ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    چقدر بده که یک خبرنگار نداشته باشین در فریمان و نقل قول از خبرگزاری های دیگه داشته باشین