مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلبهار گفت: کارگاه آموزش «فرت‎‌بافی» در روستای خان آباد شهرستان گلبهار با همکاری معین اقتصادی این شهرستان آغاز شد. 

کارگاه آموزشی فرت‌بافی در شهرستان گلبهار برگزار شد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی علیرضا خدادادی اظهار کرد: این کارگاه با هدف تولید و در راستای اشتغال‌زایی، آموزش و کارآفرینی بانوان روستای خان آباد برگزار شده است. 

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلبهار تصریح کرد: در این طرح ساکنان روستا با همکاری معین اقتصادی شهرستان، آموزش‌های مرتبط با اشتغال را فرا گرفته و سپس برای  تهیه دستگاه  فرت‌بافی اقدام می‌شود. 

وی گفت: پس از  آغاز فعالیت در صورت نیاز به تسهیلات، افراد با معرفی به نمایندگی میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی مسقر در شهرستان گلبهار مراحل صدور گواهی نامه آموزشی، مجوز آموزشی و درنهایت با دارا بودن شرایط دریافت تسهیلات ارائه خدمات می‌شود. 

خدادادی افزود: بانوان با فراگیری و آموزش رشته فرت‌بافی انواع حوله، تن‌پوش، دستمال نظافت و ...  را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. 

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلبهار اظهار کرد: هدف اصلی این طرح، اشتغال‌زایی برای بانوان نیازمند و جلوگیری از کار کردن آنان در مشاغل سختی هم‌چون کارگری مزارع کشاورزی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.