رییس قوه قضاییه گفت: شورای افتای اهل سنت اهمیت ویژه‌ای دارد و باید جدی گرفته شود چرا که فعالیت افرادی که در آن حضور دارند، می تواند سرنوشت، اعمال قوانین و روند احکام قضایی را تغییر دهد.

اژه‌ای: شورای افتای اهل سنت به سبب تاثیرگذاری در اعمال قانون، جدی گرفته شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در دیدار با علما، ائمه جمعه و جماعت کردستان در سنندج اظهار کرد: اگر فتوای شورای افتا، متقن و شفاف باشد زمینه‌ساز حل و فصل بسیاری از مشکلات خواهد بود.

وی با بیان اینکه اعضای شورای افتا، مسوولیت شرعی، قانونی، دنیوی و اخروی را در نظر بگیرند افزود: در این زمینه تجهیزات مورد نیاز تامین خواهد شد و تلاش می‌کنیم درگاهی برای ارتباط مستقیم درباره نیازمندیها و سوالات ایجاد شود.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه پیشنهاد اولیه این است که نیاز به کمک بودجه‌ای در بودجه کشور دارای ردیف شود، ادامه داد: بسیاری از مسائل اگر با صلح و سازش انجام شود سریعتر از روال دادرسی در محاکم قضایی به ثمر می‌رسد و برکات بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای اضافه کرد: علما، طلاب و روحانیون هر چه در توان دارند در این زمینه کمک کنند و دستگاه قضا نیز از آن استقبال می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.