استاندار هرمزگان با اشاره به تجهیز آزمایشگاه‌های مدارس استان گفت: بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ کلاس درس بسته به زمان سفر رئیس جمهور به هرمزگان آماده و به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار: ۵۰۰ کلاس درس همزمان با سفر رئیس جمهور به هرمزگان افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی دوستی روز شنبه در جمع معلمان و دبیران دبستان دخترانه زمزم و پروین اعتصامی در شهرک پیامبراعظم(ص) بندرعباس افزود: با تلاش‌هایی دولت سیزدهم، یکهزار و ۲۳۶ کلاس درس تحویل دانش آموزان هرمزگانی شد که در قیاس با عملکرد دولت گذشته که میانگین ساخت کلاس درس در آن ۵۶۰ عدد بوده، رشد قابل توجهی را شاهد هستیم.

وی تصریح‌کرد: باید بدانیم که محور آموزش معلم است و بدون توجه به معلم هرچه‌قدر هم زیرساخت‌ها را توسعه دهیم به منزله توسعه‌ کالبدهای بی‌روح است از این رو سرانه‌ی آموزشی باید براساس معلمان و پویایی و توانمندی این قشر زحمتکش سنجیده شود نه اینکه سرانه آموزشی را با متمزکردن بسنجیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه افزایش سطح خدمات رفاهی معلمان، سرمایه‌گذاری در آینده‌ی فرزندان ایران است، اظهار کرد: دستوراتی برای پیگیری مسکن معلمان صادر شده است و مدیرکل آموزش و پرورش استان پیگیر این مساله هستند ضمن اینکه برای تجهیز مجدد درمانگاه فرهنگیان نیز آمادگی داریم، همکاری کنیم.

دوستی ادامه داد: تقریبا به واسطه‌ی بزرگ شدن در یک خانواده‌ی فرهنگی با مشکلات و مصائب معلمان آشنا هستیم و از این بابت علاقه خاصی دارم که بتوانیم به صورت ویژه گام‌های مثبت و ماندگاری برای فرهنگیان برداریم.

وی بیان‌کرد: اگر به دنبال توسعه‌ی پایدار در کشور هستیم، مسیری جز آموزش را پیش‌رو نداریم چنانچه کشوری مانند کره‌ی جنوبی با توجه ویژه به آموزش و انجام اصلاحاتی در این حوزه توانست خود را بالا بکشند.

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت کنکور در آینده‌ی تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان، گفت: برای شکستن مرزهای رتبه‌ای کنکور در استان هرمزگان و دست یافتن به رتبه‌های خوب تک رقمی، ۲ رقمی و سه رقمی تمرکز ویژه‌ای کرده‌ایم و دروه‌های ارتقای سطح آموزش برای معلمان و دانش‌آموزان برگزار شده است.

مدرسه ۱۸ کلاسه در شهرک پیامبر اعظم(ص) و مجتمع خدمات رفاهی فرهنگیان در سرخون کلنگ زنی شد

استاندار هرمزگان همچنین در حاشیه کلنگ زنی این فضاهای آموزشی گفت: مجموع اعتبارات این فضاهای آموزشی ۵۳ میلیارد تومان است که امیدواریم در مدت یکسال و نیم آینده به بهره‌برداری برسانیم.

دوستی افزود: مدرسه ۱۸ کلاسه شهرک پیامبراعظم(ص) در زمینی به مساحت پنج هزار و ۱۰۰ مترمربع و زیربنای ۲ هزار و ۷۵۰ متر در ۲ طبقه ساخته خواهد شد.

وی بیان کرد: اعتبار درنظر گرفته شده برای این طرح ۳۸۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبار صندوق ملی زمین و مسکن تامین شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.