مدرس حوزه و دانشگاه گفت: روایت‌گری در مسائل اخلاقی و ارزش‌های اسلامی نیاز اساسی جامعه است و باید اقدام غیرتمندانه شهید حمیدرضا الداغی برای جامعه روایت شود.

روایت‌گری در مسائل اخلاقی و ارزش‌های اسلامی نیاز اساسی جامعه است

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام هادی حسین‌پور شامگاه شنبه در آیین گرامیداشت شهید حمیدرضا الداغی در مسجد جامع تاریخی سبزوار اظهار کرد: در روزگاری که مردم نگران ارزش‌های اسلامی، غیرت، حیا و عفاف هستند این شهید ثابت کرد غیرت در کشور ما همچنان زنده است.

مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اینکه شهید الداغی در دل مردم جای گرفته به خاطر همین غیرت و جوانمردی است چرا که این شهید ناموس مردم را از سر غیرت پناه داد در حالی که می‌توانست از کنار آن بی تفاوت بگذرد.

وی گفت: باید اقدام این شهید روایت شود، مادران در قالب قصه برای کودکان بیان کنند و در فضای مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه این حرکت تبیین شود.

حسین پور افزود: در بررسی تاریخ شفاهی روزهای اخیر درباره ویژگی‌های اخلاقی این شهید متوجه می‌شویم وی فردی خوش رفتار بود که به دنیا تعلق خاطر نداشت و در کمک به مادر، خانواده و نیازمندان اهتمام داشت، در غیرتمندی سابقه داشته و بارها برای نوامیس مردم سپر شده بود.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: در مراسم تشییع شهید الداغی بیش از ۵۰ شهر حتی افرادی از مناطق جنوبی کشور حضور داشتند، مردمی که وی را نمی‌شناختند اما شیفته غیرتش شدند و حرکت جوانمردانه او مورد علاقه همگان قرار گرفت.

وی بیان کرد: دشمن تلاش دارد در کشورهای مسلمان مفاهیم غیرت، تعصب و حیا را کمرنگ کند اما تا غیرت و حیا در بین مردم باشد به جامعه اسلامی آسیبی وارد نمی‌شود.

در آیین بزرگداشت شهید حمیدرضا الداغی، یاد و خاطره شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی و شهید شهرکی نیز گرامی داشته شد و مرثیه‌سرایی و مداحی از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.