کشاورزان در طول ۲۰ سال گذشته عمدتاً از پهپادها برای تصویربرداری هوایی استفاده می‌کردند. آن ها به وسیله این پهپادها مزارع خود را از آسمان با دوربین‌های موجود در آن اسکن کرده تا مکان‌هایی را که در آن محصولات در حال رشد و یا ضعف هستند شناسایی

«تراکتورهای پرنده» آینده صنعت کشاورزی را رقم می‌زنند

به گزارش قدس آنلاین، اخیراً در شهر ویدالیای ایالت جورجیای آمریکا، کشاورز پر سابقه ای به نام گِرِگ مورگان، یک پهپاد مدل AG-۲۳۰ را به ۳۰ لیتر قارچ کش مسلح و با استفاده از آن به سمپاشی مزرعه پیاز خود پرداخت. این ماده شیمیایی که برای بقای محصول در این حالت مرطوب ضروری است، معمولاً از یک مخزن هزار و نهصد لیتری که پشت تراکتوری چهار و نیم تُنی کشیده می شود به سمپاشی می پردازد. اما حالا با پاشش ای بسیار ریز از یک پهپاد ۳۶ کیلوگرمی که ۳ متر بالاتر از زمین قرار دارد، بسیار کاربردی تر این سمپاشی انجام می گیرد.

پیاز در شهر ویدالیا یک صنعت محلی ۱۵۰ میلیون دلاری است که مانند هلو، گوجه فرنگی و سایر محصولات ویژه در جنوب شرقی ایالات متحده، به طور فزاینده ای در برابر تغییرات آب و هوایی آسیب پذیر شده اند. اکنون مورگان نیز به گروه کشاورزانی پیوسته که از تراکتورها دور شده و به سمت هواپیماهای بدون سرنشین رفته اند، تا بتوانند با استفاده از این پهپادها افزایش هزینه مواد شیمیایی اخیر را پوشش دهند. این پهپادها در مقایسه با تراکتورها می توانند بهتر با دماهای بالاتر، باران‌های شدیدتر و علف‌های هرز و آفات سرسخت تر، دست و پنجه نرم ‌کنند.

کشاورزان در طول ۲۰ سال گذشته عمدتاً از پهپادها برای تصویربرداری هوایی استفاده می‌کردند. آن ها به وسیله این پهپادها مزارع خود را از آسمان با دوربین‌های موجود در آن اسکن کرده تا مکان‌هایی را که در آن محصولات در حال رشد و یا ضعف هستند شناسایی کنند. اکنون پهپادها برای مدیریت عملی محصولات کشاورزی وارد کار شده اند و قادر به سمپاشی مواد نابود کننده علف های هرز، حشره کش ها و پاشش دقیق کودها و حتی توزیع بذرها در فصل کاشت هستند.

آرتور اریکسن، مدیر اجرایی سازنده شرکت «Hylio» که سازنده این پهپادهای کشاوری است، تولیدات خود را یک «تراکتور پرنده پر وزن» لقب داده است. این استارت آپ مستقر در هیوستون، طی سه سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر تقاضا برای پهپادهای خود بوده است. تقریباً ۷۰۰ پهپاد ساخت این شرکت اکنون در حال کار هستند و سالانه هفتصد هزار هکتار از زمین های زراعی را در مناطق مختلف تحت پوشش قرار می دهند.

خریداران اولیه مانند مورگان ۴۶ ساله در حال به وجود آوردن تغییرات عمده ای در کشاورزی و تجارت مواد غذایی هستند و واقعیتی را نشان می دهد که سرمایه گذاران و بزرگان کشاورزی صنعتی باید هر چه زودتر به آن توجه کنند. پهپادها آماده هستند تا به طور قابل توجهی صنعت تراکتورسازی را مختل کنند، و برخلاف بسیاری دیگر از روندهای کشاورزی با استفاده از فناوری های پیشرفته، این پهپادها در واقع برای کشاورزان سطح کوچک و متوسط کاربردی است و می تواند یک پیروزی بزرگ برای حفظ سیاره زمین محسوب می شود.

در هشت ماه ای که مورگان سرمایه‌گذاری چهل هزار دلاری خود را برای خرید پهپادهای مختلف انجام داده، هزینه‌های سوخت او به طور قابل توجهی کاهش یافته و در حال حاضر هزینه های استفاده از مواد شیمیایی کشاورزی او نیز تا حدود ۱۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

منبع: بلومبرگ

مترجم: امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.