رئیس سازمان اوفاف و امور خیریه با بیان اینکه حرکت به سمت علم و دانش سبب رفع تحریم‌ها و شکست دشمن می‌شود، گفت: وقف دانش و تولید علم سبب قدرت، ثروث و شکوفایی و پیشرفت کشور خواهد شد.

وقف دانش‌بنیان راه برون‌رفت از تحریم‌هاست

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: امروز وقف دانش بنیان ها معنای خاصی پیدا کرده که در نهایت سبب رفع مشکلات کشور خواهد شد.

وقف دانش‌بنیان برای برون‌رفت از تحریم‌ها

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: به همه خیران توصیه می‌کنم به وقف دانش‌بنیان برای برون‌رفت از تحریم‌ها و مشکلات کشور توجه بیشتری داشته باشند و جزو اولویت‌های آنان محسوب شود.

خاموشی با بیان اینکه ارتباط انسان با خارج از وجود خودش، ارتباط‌های چندگانه است، اظهار کرد: انسان یک ارتباط با خالق خودش دارد که عمیق‌ترین ارتباط است.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط‌های چندگانه مهمترین ارتباطش با خداست، تصریح کرد: در آیات قرآن گزاره اصلی که پیدا می‌کنیم، ابتدا ایمان موحدانه و سپس کار خیر است؛ روشن است که ما باید ایمان موحدانه خود را تقویت کنیم تا بتوانیم از مال خود بگذریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه این همایش درباره جایزه البرز گفت: شخصیت واقف (مرحوم حسینعلی البرز) قابل مطالعه است؛ این واقف خیراندیش کسی است که می‌گوید سرمایه‌ای که از مردم گرفته‌ام را می‌خواهم به مردم بازگردانم.

خاموشی با بیان اینکه نیت مرحوم حسینعلی البرز «وقف دانش برای رفع آلام بشری» بوده است، یادآور شد: بنیاد فرهنگی البرز به دانشمندان جایزه اعطا می‌کند تا برای رفع آلام بشری فکر کنند.

وی تاکید کرد: همانطور که به وقف غذا نیاز داریم به وقف در راه پیشرفت علم نیز نیازمند هستیم تا بتوانیم به قله‌های علمی دست یابیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه وقف دانش‌بنیان‌ها امروز معنای جدی دارد، افزود: به همه خیران توصیه می‌کنم به وقف دانش‌بنیان برای برون‌رفت از تحریم‌ها و مشکلات کشور توجه بیشتری داشته باشند و جزو اولویت‌های آنان محسوب شود.

وی ادامه داد: باید برای پیشرفت علم، ارزان‌سازی محصولات و... اندیشید؛ اگر از پیشرفت علم حمایت کنیم، سبد ارزان‌سازی مخارج مردم هم افزایش می‌یابد.

وی با تشریح برخی مزیت‌های اقتصاد دریامبنا، گفت: برای مثال عمده رژیم غذایی کشور متمرکز بر گوشت قرمز است؛ اگر با سرمایه‌گذاری بر تولید محصولات دریایی این رژیم غذایی را به‌ سمت گوشت سفید سوق دهیم، سبب می‌شود تا کشور از وابستگی‌ها و محرومیت‌ها نجات پیدا کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آلودگی شهرهای بزرگ ایران، تصریح کرد: با حمایت از کار علمی می‌توان این مشکل را برطرف کرد و استفاده از انرژی پاک را در کشور گسترش داد؛ تمامی این کارها می‌تواند مبنای خیر داشته باشد.

خاموشی تاکید کرد: هرچه ما بتوانیم بهره‌وری بهینه و مولدسازی داشته باشیم، وقف نیز توسعه پیدا خواهد کرد، چراکه مردم زمانیکه آثار وقف را مشاهده کنند، مشارکت آنها نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سنت حسنه وقف زمانی ماندگار خواهد بود که وضعیت فعلی در حفظ موقوفات، افزایش منافع و اجرای نیات در هر سه گذاره بتواند درست عمل کند و گزارش‌های شفاف به مردم ارائه شود تا مردم نیز امیدوارانه و مصرانه‌تر مشارکت کنند.

در چهارمین همایش ملی خیر ماندگار با رویکرد ظرفیت ها و کارکردهای نیکوکاری و وقف در پیشرفت ایران که در سالن بین المللی همایش های کتابخانه ملی برگزار شد، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، رییس مرکز امورخیریه این سازمان و جمعی از خیرین و مسیولان فرهنگی حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.