رئیس جمهور اوکراین در آستانه «روز پیروزی» در مسکو، گفت همانطور که آلمان نازی در جنگ جهانی دوم شکست خورد، نیروهای روسیه نیز در اوکراین شکست خواهند خورد.

زلنسکی: روسیه هم مثل آلمان نازی شکست خواهد خورد

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از فرانس۲۴، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با اشاره به شکست آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، گفت که روسیه نیز در اوکراین متحمل شکست خواهد شد.

زلنسکی در پیامی ویدئویی مدعی شد: تمام شیاطین کهنه‌ای که روسیه معاصر آنها را زنده کرده، شکست خواهند خورد همانطور که نازی‌ها شکست خوردند. درست همانطور که آن روزها با هم شیطان را ویران کردیم، امروز هم در کنار یکدیگر، شیطانی مشابه را نابود خواهیم کرد.

سخنرانی زلنسکی همزمان با سالروز تسلیم آلمان نازی برابر نیروهای متفقین در هشتم ماه مه ۱۹۴۵ و یک روز پیش از «روز پیروزی در مسکو» ایراد شده است.

زلنسکی همچنین گفت که لایحه‌ای را تقدیم پارلمان اوکراین کرده که براساس آن، روز پیروزی در جنگ جهانی دوم، به طور رسمی هشتم مه و روز پیروزی در اروپا نهم مه جشن گرفته خواهد شد؛ اقدامی که بیش از پیش بین کی‌یف و مسکو فاصله می‌اندازد.

وی مدعی شد: کرملین مسئول تجاوز و الحاق، اشغال و تبعید و همچنین قتل عام و شکنجه است. اما تمام این مصائب با پیروزی ما، پیروزی اوکراین و جهان آزاد، پاسخ داده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.