مدیرعامل نیروگاه برق بندرعباس گفت: بیش از دو هزار قطعه در این نیروگاه تعمیر و بازسازی شد که ۱.۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی بدنبال داشته است.

تعمیرات اساسی نیروگاه برق بندرعباس با ۱.۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی

به گزارش قدس انلاین،  داریوش محمودی صبح امروز در تشریح این خبر، افزود: با تعمیرات اساسی در نیروگاه برق بندرعباس بیش از ۱.۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی شد.

وی با بیان اینکه این تعمیرات با هدف صرفه جویی ارزی و جلوگیری هدر رفت مالی و ایجاد شبکه برق پایدار انجام شد، تصریح کرد: مهم‌ترین این قطعات، طراحی و ساخت قطعات سیستم هیدروژن سازی، ساخت و بازسازی کمپرسور است.

مدیرعامل نیروگاه برق بندرعباس با اشاره به اینکه با تعمیر این قطعه، هیدروژن کافی برای راه اندازی و خنک کردن همه واحدهای نیروگاه فراهم می‌شود، عنوان کرد: با تعمیر و بازسازی این قطعه صرفه جویی صد درصدی ارزی در نیروگاه برق انجام شد.

محمودی عنوان کرد: همچنین قطعات کمپرسور هوای فشار قوی، شاتون، پیستون hp، فیلتر هوا و رینگ پیستون نیز به دست متخصصان داخلی بازسازی و ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه کنترل هیترهای فشار قوی با هدف از جلوگیری از ایجاد تنش حرارتی و سایش بر روی تیوپ‌ها هم در این نیروگاه تعمیر و بازسازی شد، تصریح کرد: نیروگاه حرارتی برق بندرعباس با چهار واحد بخار و دو واحد گازی با ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است که نقش مهمی در تامین برق کشور و صنایع بزرگ استان هرمزگان دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.