۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 870815

دو سامانه «تشخیص باریکه تفنگ جریان بالا» و «اندازه گیری الکترومغناطیسی تویوپهای شتاب دهی فراکانس های رادیویی» در سازمان انرژی اتمی رونمایی شدند.

رونمایی از دو سامانه جدید در سازمان انرژی اتمی

قدس آنلاین: محمد اسلامی  در حاشیه مراسم رونمایی از دو محصول فناورانه در صنعت هسته ای کشور گفت: نکته ای که برای ما حائز اهمیت است، اینکه بتوانیم در بستر زندگی مردم و فعالیت‌های علمی و پژوهشی، فناوری هسته‌ای را با یک سری اقدامات متفاوت تسهیل و تصویب کنیم.

وی با اشاره به فعالیت مرکز نوآوری هسته ای برای ارتباط موثر با شرکت های دانش بنیان افزود: ورود شرکت‌های دانش بنیان را که می‌تواند همکار صنایع هسته‌ای باشند را از طریق این مرکز تسهیل و سازو کاری را فراهم کردیم تا بتوانند نتایج تحقیقات خود را به سامانه تبدیل و به جامعه عرضه کنند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه سامانه‌های اندازه گیری و تشخیصی بخش مهمی از صنعت هسته‌ای است و در همه رشته‌ها کاربرد دارد، اظهار داشت: در گام نخست توانستیم آن‌هایی را که در صنایع گوناگون تحریم شده بود، احیا کنیم و در گام دوم توانستیم در یک حرکت خلاقانه و نوآورانه این ها را ارتقا بدهیم و جایگزین کنیم تا صنعت کشور بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

اسلامی در ادامه یادآور شد: تا امروز بالغ بر ۱۴۰صنعت کشور مثل فولاد، پالایشگاه و پتروشیمی از فناوری هسته ای استفاده می کنند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران درباره دو محصول فناورانه که امروز رونمایی شد، توضیح داد که این موارد در حوزه آزمایشگاهی برای اندازه گیری جریان الکترونی استفاده می شود که ما به شدت به آن نیاز داشتیم و شرکت های دانش بنیان که این فناوری به آنها منتقل شده است، می توانند آن را گسترش دهند.

وی در مورد سرمایه گذاری خارجی و صادرات این محصولات گفت: همه محصولاتی که در سازمان تولید می‌شود، اقلامی است که قابلیت صادرات دارد چراکه بر اساس استاندارهای روز و تاکیدات آژانس طراحی و ساخته می شود، بنابراین قابلیت صادرات دارد.

معاون رییس جمهور اظهار داشت: در بحث سرمایه‌گذاری خارجی در قانون بودجه ساخت نیروگاه‌های اتمی با سرمایه گذاری داخلی و خارجی پیش بینی شده و با توجه به مطالعاتی که تا به امروز انجام شده، پیگیری ها و مذاکراتی صورت گرفته است.

اسلامی ابراز امیدواری کرد که با الگوهای تامین مالی و نیز حل و فصل مواردی که مربوط به خرید برق هسته ای است، رایزنی هایی در این زمینه انجام شود.

 امروز دو سامانه «تشخیص باریکه تفنگ جریان بالا» و «اندازه گیری الکترومغناطیسی تیوب‌های شتاب دهی فرکانس رادیویی» که به همت دانشمندان کشورمان ساخته شده است، با حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.