۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
کد خبر: 871248

فرماندار سرخس گفت: فعالیتهای دستگاه های اجرایی، آستان قدس رضوی و دستگاه قضایی با تشکیل قرارگاه مقابله با ریزگردها در شهرستان مرزی سرخس و با محوریت فرمانداری سازماندهی می شود.

تشکیل قرارگاه مقابله با ریزگردها در سرخس

به گزارش قدس خراسان، حسن نوری زاده اظهار کرد: در قالب این قرارگاه علاوه بر اراضی ملی، حفاظت از اراضی وسیع متعلق به آستان قدس رضوی، جلوگیری از تملک غیرقانونی اراضی یاد شده و جلوگیری از تخریب تاغزارها در این عرصه به اداره منابع طبیعی شهرستان واگذار شد.

فرماندار سرخس ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه ای که بین همه دستگاه های اجرایی مستقر در شهرستان شامل منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، آستان قدس رضوی، فرمانداری و دادگستری شهرستان امضا شد، مقرر شداداره منابع طبیعی ضمن رعایت موضوع مالکیت آستان قدس رضوی بر اراضی موقوفه ای، حفاظت از اراضی شهرستان را برعهده بگیرد.

وی گفت: از طرفی مقرر شد منابع طبیعی کار مطالعاتی برای ارائه راهکارهای بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت برای مقابله با ریزگردهای سرخس را تدوین و ارائه کند تا پس از آن شرکت نفت هزار میلیارد ریال منابع وعده داده شده برای رفع این چالش را در چند مرحله تخصیص دهد.

نوری زاده افزود: منابع طبیعی ۱۲۵ میلیارد ریال از منابع تخصیص یافته را به تفکیک، ۳۰ میلیارد ریال در بخش مطالعات و بقیه را در حوزه تاغکاری تخصیص داده است.

فرماندار سرخس اضافه کرد: آستان قدس رضوی نیز کار مقابله با ریزگردها و کشت سنجد و دیگر گونه های مقاوم را در مناطقی مانند صمد آباد و دولت آباد شروع کرده است.

وی گفت: سازمان محیط زیست نیز قرار است موضوعات بین المللی و تاثیر کانونهای ریزگرد خارجی را در قالب همایشی وبیناری با طرف ترکمنستانی پیگیری کند همچنین این سازمان و وزارت نفت به صورت مشترک تجهیز و راه اندازی یک دستگاه سنجش ریزگرد در منطقه نوبنیاد را برعهده گرفته اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.