نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: خلیج فارس، نامی به جای مانده از کهن‌ترین مستندات تاریخی و واقعیتی انکارناپذیر است.

دری نجف‌آبادی: نام خلیج فارس واقعیتی انکار ناپذیر است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی، افزود: جعل یک عنوان هرگز نگرش و ابزار مناسبی برای پاک کردن هویت چندین هزار ساله خلیج فارس و ملت وابسته به آن نیست.

وی ادامه داد: اسناد محکم تاریخی و نقشه‌های کهن جغرافیایی بر اصالت نام خلیج فارس تاکید دارند و ملت قهرمان ایران همواره مدافع این نام با اصالت است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه در اسناد و مدارکی که به تازگی در کشور اتریش مورد بررسی قرار گرفته نیز این واقعیت تاریخی تایید شده است، اظهار کرد: اسناد محکم تاریخی و نقشه‌های کهن جغرافیایی بر اصالت نام خلیج فارس تاکید دارند و ملت قهرمان ایران همواره مدافع این نام با اصالت است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: خلیج فارس به عنوان یکی از مهمترین آبراه‌ها و مناطق استراتژیک در سطح جهان، همواره برای ایرانیان مایه غرور و افتخار بوده و بر همین اساس دشمنان نظام اسلامی همواره نسبت به نام آن توطئه‌پراکنی می‌کنند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حساسیت‌ها بر روی نام خلیج فارس در جهان بیشتر شد و دشمنان نظام اسلامی که نمی‌خواستند اجازه دهند یک قدرت بی‌چون و چرا به نام جمهوری اسلامی ایران در منطقه تشکیل شود همواره از هر ابزاری برای ضربه زدن به این نظام استفاده کردند و خلیج فارس هم یکی از برنامه‌های آنها در این زمینه است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: خلیج فارس و تمدن متاثر از آن طی سالیان اخیر که مطالعات و پژوهش های بیشتری در خصوص آن انجام شد، شناخته تر گردید و این مشترکات باعث افزایش آگاهی مردم جهان از تاثیرات خلیج فارس بر جوامع مختلف شده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه سخنان خود به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه حضور حداکثری مردم در این فرآیند ملی بسیار مهم است، دولت باید همه تلاش خود را در جهت تقویت رضایتمندی عمومی بکار بگیرد.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی همچنان اقشار آسیب‌پذیر جامعه را آزار می‌دهد و دولت باید در این زمینه چاره‌اندیشی کند تا سفره مردم کوچک نشود.

امام جمعه اراک اخلاص در عمل، تقوا و کار برای جلب رضایت خداوند را شاخصه‌های مدیریت در نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: این انقلاب نزد ما امانت است و همه باید در حفظ و تلاش برای تحقق اهداف آن تلاش کنیم.

درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر ۲ هفته یکبار در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.