کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با فعالیت دوباره سامانه بارشی و جریانات ناپایدار جوی از ساعات بعد از ظهر امروز بارش باران از شمال غرب خراسان رضوی آغاز می‌شود.

ورود سامانه بارشی به خراسان رضوی/کاهش کیفیت هوا در استان پیش بینی می‌شود

به گزارش قدس خراسان، آذر رضایی پور اظهار کرد: با فعالیت دوباره سامانه بارشی و جریانات ناپایدار جوی از ساعات بعد از ظهر امروز بارش باران از شمال غرب استان آغاز می‌شود و بارشها به صورت رگبار توام با رعد و برق و در نواحی مستعد به شکل بارش تگرگ خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: همچنین با تقویت این سامانه طی روز پنجشنبه هفته جاری بر حجم و گستره بارش‌ها در استان و به ویژه در نیمه شمالی افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، ایجاد رواناب و آب گرفتگی نیز دور از انتظار نیست.

رضایی پور گفت: با فعالیت این سامانه در نواحی بادخیز، وزش باد گاهی شدید همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید نیز پیش بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: دمای هوا در استان خراسان رضوی نیز از امروز روند کاهشی دارد به طوری که طی روزهای پنجشنبه و جمعه در نیمه شمالی استان بین چهار تا ۶ درجه از دمای هوا کاسته خواهد شد.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در نیمه شمالی استان بارش‌های پراکنده‌ای را داشتیم که از شهرستان قوچان کمتر از یک دهم میلیمتر گزارش بارندگی ثبت و گزارش شده است.

رضایی پور گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۷ تا ۳۴ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۳۱ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به ۱۸ درجه سلسیوس می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه سلسیوس و شهرستان‌های سبزوار با بیشینه دمای هوای ۳۹ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد در شهرستان‌ سبزوار با ۴۷ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.