معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته از سطح ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات این استان ۲۳۶ هزار تن انواع میوه گرمسیری تولید و روانه بازار مصرف شد.

تولید ۲۳۶ هزار تن میوه گرمسیری در سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، امان الله طوقی  اظهارداشت: آب و هوای متنوع سیستان و بلوچستان زمینه را برای کشت انواع محصولات کشاورزی از جمله میوه‌های گرمسیری و سردسیری فراهم کرده به طوریکه هم‌اینک از ۸۰ هزار هکتار باغات استان ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار آن به کشت انواع میوه‌های گرمسیری اختصاص دارد.

وی ادامه داد: موز از مهمترین محصولات گرمسیری سیستان و بلوچستان است که نسبت به سایر محصولات گرمسیری با هفت هزار هکتار بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین کُنار، انبه، چیکو، تمبرهندی، نارگیل و گواوا و پاپایا از دیگر میوه‌های گرمسیری این استان بشمار می‌روند که بازار پسندی خوبی در سطح کشور دارند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های دشتیاری، زرآباد، سرباز، کنارک و چابهار بیشترین سطح زیر کشت محصولات گرمسیری سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

طوقی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی منطقه تاکید کرد: سیستان و بلوچستان رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت موز در کشور را از آن خود کرده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.