معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از تحویل نمونه‌های زعفران استان به تجار کشور چین خبر داد.

تحویل نمونه‌های زعفران خراسان جنوبی به تجار کشور چین

به گزارش قدس آنلاین، جواد اشرفی، امروز پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت در تشریح ادامه برنامه‌ها و اتفاقات صورت گرفته در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: پیرو تفاهم نامه‌ای که سازمان جهاد کشاورزی استان با تجار چین منعقد کرد، شب گذشته نخستین نمونه‌های زعفران استان به آنها تحویل شد. 

وی تصریح کرد: بنا به توافق‌های انجام شده، قرار است زعفران استان در قالب محموله‌های با وزن یک تن به طرف چینی تحویل شود. 

معاون استاندار از مذاکرات صورت گرفته با یک هیئت از تجار  افغانستانی گفت و اظهار کرد: صحبت‌های اولیه با این هیئت فعال در حوزه زراعت انجام شده و قرار است برای ادامه گفتگوها، هفته آینده به خراسان جنوبی سفر کنند. 

اشرفی ادامه داد: در آینده نزدیک و در تعامل با این هیئت تجاری، نمایشگاهی از ظرفیت‌های اقتصادی خراسان جنوبی و افغانستان برپا خواهد شد؛ با این هیئت تجاری درخصوص توسعه صادرات و واردات به تفاهم‌هایی رسیده‌ایم. 

معاون استاندار، حضور هیئت‌هایی از کشورهای امارات، چین، پاکستان و افغانستان در غرفه استان خراسان جنوبی را از نتایج مطلوب نمایشگاه برشمرد؛ تجار پاکستانی برای سرمایه گذاری بر روی زغال سنگ استان اعلام آمادگی کرده‌اند. 

وی افزود: اماراتی‌ها هم برای حضور و فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی رغبت نشان داده‌اند که گفتگوها و مذاکرات اولیه به منظور تحقق این موضوع، صورت گرفته است. 

معاون استاندار به حضور وزیر کشور، معاون و مشاور اقتصادی وزارت کشور و هیئت‌های همراه در غرفه خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: بازدید از غرفه و اطلاع از توانمندی‌های استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی زرشک، عناب، پسته، زعفران و پنبه مله و همچنین سنگ‌های قیمتی و کارهای انجام شده در راستای تکمیل زنجیره ارزش این ظرفیت‌ها از نتایج این بازدیدها بود. 

اشرفی از حضور چند تاجر ایرانی در غرفه استان گفت و خاطرنشان کرد: تعاملات و تفاهمات اولیه در زمینه معرفی، عرضه و صادرات سنگ‌های قیمتی استان صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: مقرر شده این تجار با سفر به استان به تولیدکنندگان محصولات باکیفیت معرفی شوند؛ اطلاعات تمامی تجار، بازرگانان و سرمایه گذارانی که طی این مدت به غرفه مراجعه داشته‌اند با دامنه فعالیت آن‌ها، ثبت شده و به زودی مراودات و تعاملات لازم انجام خواهد شد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.