سفیر چین از آمادگی سرمایه گذاری شرکت‌های چینی در استان کرمان خبرداد.

آمادگی چین برای سرمایه گذاری در کرمان

به گزارش قدس انلاین، آقای چانگ هو آ در دیدار با استاندار کرمان گفت: کرمان درحوزه صنعت ومعدن و کشاورزی ظرفیت زیادی دارد ، رایزن بازرگانی ما با هدف بازدید فضای سرمایه گذاری و همکاری دو جانبه در اینده اینجا هستند ومایلیم به شرکت‌های چینی این ظرفیت‌ها را معرفی کنیم تا اینجا سرمایه گذاری کنند.


وی افزود:درسه سال گذشته توریست‌های چینی به دلیل شیوع کرونا امکان سفر نداشتند، ولی دیروز اعلام شد توریست‌های چینی به چهل کشور میتواند سفر کنند از جمله ایران و با وزیر فرهنگی ایران‌ملاقات و تبادل نظر میکنیم که چگونه توسعه روابط تجاری فرهنگی و ... را داشته باشیم.


سفیر چین با اشاره به ظرفیت استان کرمان در بخش‌های مختلف بیان کرد: محصولات کشاورزی کرمان بخصوص پسته بسیار مشهور است در حال حاضر واردات محصولات کشاورزی از ایران توسعه یافته و چین در حال حاضر برای واردات نارنگی، عسل، سیب و مواد لبنی مجوز داده و با همکاری راهبردی دو کشور روابط بیشتر پیش خواهد رفت.


وی گفت: در راهبردی ۲۵ ساله، ایران و چین زمینه‌ی توسعه روابط تجاری و اقتصادی را افزایش خواهند داد.

استاندار کرمان نیز گفت: استان کرمان ظرفیت‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و معدنی دارد، از جمله مس، فولاد، طلا تیتانیوم ودر مس رتبه پنجم دنیا را داریم که عمده ان در استان کرمان است.
اقای فداکار گفت:در حوزه ترانزیت نیز کرمان مسیر مهمی تلقی میشود و بسیاری از مسیرهای اصلی از کرمان می‌گذرد و ۵ فرودگاه فعال در استان داریم واماده سرمایه گذاری در تمام حوزه‌ها هستیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.