استاندار آذربایجان غربی گفت: به دلیل موقعیت طولی استان، بهره برداری از سه پایگاه هوایی نیاز مبرم استان بوده و این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

آذربایجان غربی صاحب ۳ پایگاه امداد هوایی می شود

به گزارش قدس آنلاین،  محمدصادق معتمدیان پیش از ظهر پنجشنبه در همایش بزرگ اعضای جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اظهار کرد: وجود یک پایگاه هوایی در مرکز استان کافی نبوده و با توجه به فاصله یک‌هزار کیلومتری شمال و جنوب استان، مطالعه ۲ پایگاه هوایی دیگر با تمامی تجهیزات در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به حادثه خیز بودن موقعیت جغرافیایی استان اظهار کرد: وقوع چهار زلزله بزرگ و ۷۰۰ پس لرزه در مدت ۶ ماه، نشان می‌دهد جمعیت هلال احمر استان باید همواره در حال آماده باش باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به زلزله‌های اتفاق افتاده در شهرستان خوی و شهر فیرورق ادامه داد: در این کمک رسانی ۴۷ هزار نفر اسکان داده شدند که نقش مهم و مؤثر هلال احمر آذربایجان غربی را در مواقع بحرانی نشان می‌دهد.

معتمدیان یادآور شد: با فراخوان جمعیت هلال احمر استان در زلزله اخیر خوی، یک هزار و ۲۰۰ نفر خود را با انسجام کامل عملیات امدادی به خوی رساندند.

وی مردمی بودن هلال احمر را از شاخص‌های اصلی این جمعیت دانسته و گفت: شرایط سخت زلزله خوی نشان داد که جوانان و امدادگران هلال احمر در هر بحرانی کنار مردم هستند تا زمینه ساز آرامش آنها باشند.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به توزیع غذای گرم در مناطق زلزله زده خوی با کمک جمعیت هلال احمر، افزود: روزهایی در خوی ثبت شد که یک هزار پرس غذای گرم در مناطق شهری و روستایی بین مردم توزیع می‌شد.

معتمدیان با تاکید بر کادرسازی جمعیت هلال احمر در استان تاکید کرد: توصیه من به هلال احمر، کادرسازی صحیح است که باید جزو مهمترین ها برنامه‌های این جمعیت باشد.

وی در ادامه با تاکید بر سیاسی نبودن جمعیت هلال احمر گفت: تمامی خدمات این جمعیت بر محور بشر دوستانه بوده و کاری به موقعیت و قومیت و مرزهای کشوری ندارد.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: هلال احمر در تمامی حادثه‌ها پیش قدم بوده و حتی در زمین لرزه تلخ کشور ترکیه، هلال احمر استان با نشان دادن قدرت خود، امدادرسانی قابل توجهی کرده و همین سبب شد تا هلال احمر ایران از رئیس جمهور ترکیه نشان و مدال قهرمانی بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.