دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: تجهیز ناوگان زمینی و افزایش هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس و خودروهای امداد و نجات در دستور کار است و به زودی شاهد تحولی در این حوزه خواهیم بود.

تجهیز ناوگان زمینی و افزایش آمبولانس و خودروهای امداد و نجات در دستور کار است

به گزارش قدس خراسان، یعقوب سلیمانی پنجشنبه و در حاشیه گردهمایی بزرگ خانواده جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با حضور هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای داوطلب این سازمان به مناسبت یکصد و یکمین سالروز تاسیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران،اظهار کرد: توانمند سازی این جمعیت با توجه به زیر ساخت های موجود باید با تلاش بیشتری دنبال شود تا شاهد اتفاق های بهتری در خدمت رسانی به مردم باشیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: استان خراسان رضوی نیز در موضوع مولدسازی با توجه به ارزیابی های صورت گرفته، جایگاه ممتازی دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز موضوع مولدسازی جز اولویت های این سازمان در تامین اقلام و تجهیزات است، اظهارکرد: یکی از برنامه های مهم ما، توسعه پایگاه امداد و نجات جاده ای است که بر اساس تعاریف و آمایش سرزمینی، در مراکز حادثه خیز پیگیری برای نجات جان انسانها، پیگیری می شود.

سلیمانی با تاکید بر اینکه این جمعیت باید پویا و فعال باشد، گفت: مشارکت‌های مردمی و سازمانهای مردم نهاد در ارایه خدمت بسیار تأثیرگذار است و یکی از برنامه های که امسال به آن توجه شده، استفاده و بهره مند شدن از ظرفیت افراد خیر است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: جمعیت هلال‌احمر از مردم و برای مردم است و برای توسعه خدمات به عنوان یک سازمان عام المنفعه نیاز به همیاری مردم دارد.

وی با اشاره به برنامه های سال ۱۴۰۲ اظهارکرد: با توجه به اینکه کشور ما حادثه خیز است، باید برای مواجهه شدن با حوادث و همچنین حضور به موقع در بحران ها آمادگی لازم وجود داشته باشد و برای این موضوع آموزش و توانمندسازی نیروها و توسعه خانه های هلال احمر در دستور کار است.

سلیمانی موضوع مردمی سازی را از دیگر اولویت‌های هلال احمر برشمرد و گفت: به دنبال این هستیم که هر خانه یک امدادگر داشته باشد زیرا مردم با فراگیری آموزش های لازم در جغرافیای کشور پراکنده هستند و عملکرد خانه های هلال با توجه به اینکه در بطن مردم هستند، در این خصوص موثر است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: تجهیز ناوگان زمینی و افزایش هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس و خودروهای امداد و نجات در دستور کار است و به زودی شاهد تحولی در این حوزه خواهیم بود.

وی در خصوص توسعه ناوگان هوایی نیز اظهارکرد: پیش بینی اعتبار برای تعمیر اساسی بالگردهای سازمان هلال احمر صورت گرفته و قراردادهای آن نیز منعقد شده است.

سلیمانی افزود: خراسان رضوی و شهر مشهد و همچنین شعبه های این استان با توجه به پراکندگی‌های موجود جزو اولویت های ما در استفاده از ناوگان هوایی قرار دارد.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر، نمادی از همکاری و تعاون است و همه نژادها و مذاهب را در بحران های طبیعی و غیر طبیعی در برمی‌گیرد.

سید هادی طباطبابی افزود: هلال احمر از جوانان به عنوان سرمایه اجتماعی برای اهداف متعالی خود و گسترش محبت و صلح و دوستی در سراسر جهان بهره می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خدا در روز قیامت پاداش نیکوکاری در راستای کرامت انسانی را به افراد خواهد داد، بیان کرد: تلاش برای سلامت جامعه، کوشش برای همبستگی مردم، کمک به بشریت و ارایه خدمت به مردم به واسطه اینکه مرزبندی سیاسی و جغرافیایی در هلال احمر ندارد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: خدمات شما به خلق جای تقدیر و تشکر دارد. آنها در سرمای زمستان سال گذشته و همچنین در زمان دهه آخر صفر با تلاش به خدمت رسانی اقدام کردند؛ اگر دگرخواهی را درپرتوی خدا خواهی قرار گیرد موجب رضای الهی می‌شود.

به زودی استخر سرپوشیده هلال احمر احیا می شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست با ارایه گزارشی از عملکرد سال گذشته این جمعیت در استان گفت: سعی بر این بود تا سرمایه اجتماعی این جمعیت با حضور نجات گران در میان مردم افزایش پیدا کند.

محسن ذاکریان به انباشت گره در حوزه منابع انسانی این جمعیت در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: در بیش از ۳۰ نشست کمیته منابع انسانی سعی بر رفع مشکلات چندین سال گذشته شد، از سوی دیگر این جمعیت به واسطه امانتداری املاک مردم سعی در بروز رسانی قراردادها کرد و از این محل شاهد افزایش بیش از ۲ برابری درآمد های این جمعیت بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به آمادگی بالای این جمعیت در خراسان رضوی در زلزله های خوی، افغانستان، ترکیه و سوریه حضور پیدا کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به ارایه خدمت توسط ۱۳۰ کاروان سلامت بیان کرد: ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار حمایتی برای بیماران نیازمند فراهم شد و برای اولین بار در سه کیلومتری منتهی به حرم رضوی در دهه آخر صفر به یاری افراد نیازمند پرداختند.

وی گفت: طرح بهسازی ساختمان ستادی در دست اقدام است و به زودی استخر سرپوشیده هلال احمر بعد از مدت ها احیا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.