معاون وزیر خارجه ارمنستان اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور و همتای او در جمهوری آذربایجان قرار است 29 اردیبهشت در مسکو دیدار کنند.

وزرای خارجه باکو و ایروان، این بار در مسکو دیدار می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، بعد از دیدار ۱۴ اردیبهشت وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در پایتخت آمریکا، قرار است دیپلمات‌های ارشد ایروان و باکو این بار در مسکو دیدار کنند.

منابع رسانه‌ای از ایروان پایتخت ارمنستان خبر دادند که طبق برنامه قرار است وزیر خارجه این کشور و همتای او در جمهوری آذربایجان، این بار در مسکو پایتخت روسیه دیدار کنند.

به گزارش وبگاه ارمنستانی «آرمن پرس»، پارویر هووانیسیان معاون وزیر خارجه ارمنستان روز جمعه (امروز) اعلام کرد: «این نشست برای ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت) برنامه ریزی شده (البته) اگر تغییری حادث نشود».

دیدار آتی جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و آرارات میرزویان همتای ارمنستانی او در مسکو در شرایطی انجام خواهد شد که  آنها ۱۴ اردیبهشت در واشنگتن و به میزبانی وزیر خارجه آمریکا دیدار کردند.

از سوی دیگر قرار است نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در تاریخ 14 می (24 اردیبهشت) در بروکسل طی نشستی به میزبانی رئیس شورای اروپا شرکت کنند.

معاون وزیر خارجه ارمنستان که در نشست خبری در ایروان صحبت می‌کرد، افزود که نشست مسکو تا حدودی می‌تواند به عنوان ادامه منطقی نشست بروکسل تلقی شود، اما هر نشست ویژگی‌های خاص خود را نیز دارد.

تحرکات ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای دیدار مقام‌های دو کشور در شرایطی انجام شده که تنش‌های مرزی و درگیری‌های دو طرف همچنان خبرساز است.

جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه (دیروز) از کشته شدن یک نظامی خود خبر داد و روز جمعه (امروز)، وزارت دفاع ارمنستان از حمله پهپادی جمهوری آذربایجان با دو زخمی خبر داد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.