وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان از اقدام انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران برای آزادی ۲ تبعه فرانسوی تشکر کرد و آن را گامی موثر و اعتمادساز خواند.

قدردانی وزیر خارجه فرانسه از اقدام انساندوستانه ایران برای آزادی ۲ تبعه فرانسوی

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان و «کاترین کولونا» وزرای خارجه جمهوری اسلام ایران و فرانسه امروز (جمعه) ۲۲ اردیبهشت ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

وزرای خارجه دو کشور ۱۷ فروردین ماه و در حاشیه سفر امیرعبداللهیان به پکن برای دیدار با همتای عربستانی به درخواست وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی امروز روابط ریشه دار فرهنگی و تاریخی ایران و فرانسه را مورد اشاره قرار داد و از واقع بینانه شدن رویکرد فرانسه در قبال جمهوری اسلامی ایران به عنوان گامی مثبت یاد کرد.

وزیر امور خارجه ایران اظهارات اخیر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه درباره استقلال راهبردی این کشور را مورد اشاره قرار داد و تلاش عملی برای تحقق این راهبرد را گام موثری در جهان در حال تحول کنونی خواند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان همچنین جنایات جنگی رژیم صهیونسیتی در غزه را محکوم کرد و گفت: در سفرم به لبنان دریافتم که مقاومت فلسطین برای دفاع از حقوق ملت فلسطین مصمم و آماده بوده و قطعا تحولات فلسطین به نفع حاکمان جنگ طلب رژیم صهیونسیتی نیست. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه این گفت‌وگو به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: سپاه پاسداران نقش بی بدیلی در پاسداری از امنیت ملی و مقابله با تروریسم تکفیری در منطقه دارد و به عنوان حافظ امنیت کشور خط قرمز ماست. 

خانم کاترین کلونا،‌ وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با بیان اینکه دیدار و گفت‌وگوی سازنده‌ای اخیرا در پکن داشتیم، ضمن ابراز خرسندی از مورد توجه قرار گرفتن سیاست استقلال راهبردی مدنظر فرانسه، عنوان کرد: گفت‌وگوی سازنده بهترین مسیر برای کمک به رفع مشکلات است و در این راستا فرانسه از تداوم گفت‌وگوهای سازنده و عمیق بین دو کشور استقبال می‌کند. 

وزیر خارجه فرانسه همچنین به تحولات فلسطین نیز اشاره کرد و با بیان اینکه تحولات غزه باعث نگرانی جدی فرانسه است، افزود: تسریع در کاهش تنش و توقف درگیری نظامی را دنبال می‌کنیم.

در این تماس تلفنی کاترین کولونا از اقدام انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران برای آزادی ۲ تبعه فرانسوی تشکر کرد و آن را گامی موثر و اعتمادساز خواند.  

طرفین در این تماس تلفنی درباره همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت‌وگو کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.