مسئول فضای مجازی بسیج استان قزوین از برگزاری دومین جشنواره نهضت سواد رسانه همزمان با سراسر کشور خبر داد.

دومین جشنواره سواد رسانه‌ای در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، جشنواره سواد رسانه‌ای با هدف آمایش ظرفیت‌ها و توانایی‌های سواد رسانه‌ای فعالان فضای مجازی با محوریت "جهاد تبیین" به صورت مجازی در سطح استان برگزار می‌شود.

دومین جشنواره سواد رسانه‌ای در قزوین برگزار می‌شود

مرتضی امیری در تشریح جزئیات این جشنواره با تاکید بر اهمیت نشر و بیان ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ارتقا سطح سواد رسانه‌ای در دنیای امروز، افزود: ارتقا سطح سواد رسانه‌ای می‌تواند کنشگری‌های آگاهانه و فعالانه در بستر فضای مجازی را فراهم کند، به گونه‌ای که عموم مردم به شکلی آگاه و هوشیار در مواجه با فضای مجازی عمل کنند.

مسئول فضای مجازی بسیج استان قزوین ادامه داد: سازمان فضای مجازی بسیج به عنوان یکی از سازمان‌های متولی این امر بر خود واجب می‌داند تا جهت ارزیابی عملکردها، توانایی‌ها و شناسایی نقاط قوت و ضعف و نیز فرصت‌ها و تهدیدات این حوزه اقدامی اثربخش را در دستور کار خود قرار دهد.

امیری با اشاره به اینکه یکی از مهمترین روش‌ها برای رسیدن به این نقطه مطلوب برگزاری جشنواره‌های تخصصی است، گفت: سازمان فضای مجازی بسیج در نظر دارد برای دومین سال متوالی اقدام به برگزاری جشنواره سواد رسانه‌ای در راستای جهاد تبیین سواد رسانه‌ای کند.

وی اظهار کرد: این مسابقه در محورهای تربیت رسانه‌ای، جریان‌شناسی، رسانه‌شناسی، فناوری‌های نوین ارتباطی، اقتصاد رسانه‌ای، اشتغال رسانه‌ای و کارآفرینی رسانه ای برگزار می‌شود.

مسئول فضای مجازی استان قزوین ادامه داد: علاقه‌مندان و فعالان فضای مجازی می‌توانند در قالب‌های سخنرانی، موشن‌گرافی، پوستر، اینفوگرافی و کتاب آثار خود را ارائه دهند.

امیری با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا ۱۰ تیرماه است، گفت: آثار منتخب در مرحله استانی جهت رقابت در سطح کشوری به جشنواره کشوری این رویداد که مرداد ماه برگزار خواهد شد ارسال می‌شوند.

وی افزود: در ارزیابی آثار برگزیده در مرحله کشوری جشنواره سواد رسانه ای علاوه بر بررسی دقیق نکات فنی و استانداردهای تعریف شده برای قالب های آثار ارسالی به معیارهای ارزیابی محتوای آثار توجه ویژه خواهد شد.

مسئول فضای مجازی استان ادامه داد: از این رو همه تولیدکنندگان بایستی نسبت به جذابیت اثر برای مخاطبین و توانایی آن برای جذب مخاطب، گنجاندن پیام های مهم سواد رسانه ای درآثار تولیدی، به روز بودن موضوعات یا به روز بیان کردن حوادث گذشته و در قالب جدید بیان کردن موضوعات و مسائل پر بسامد رسانه ای تاکید ویژه ای داشته باشند.

امیری تاکید کرد: شرکت کنندگان بایستی از ارسال آثار تاریخ مصرف گذشته، تکراری، غیر تولیدی و از منابع نامعلوم و بدون شناسنامه، ارسال اثار دیگران بدون کسب اجازه و بازارسال آثار تولیدی موجود در وب سایت ها و فضای مجازی به طور کلی و نیز آثاری که در جشنواره سال گذشته حضور داشته اند، خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند برای اطلاع از جزییات این رویداد با آی دی @H.pilechi و @paeez_e۱۹۹۱ در تلگرام و ادمین صفحه اینستاگرامی به آدرس http://Instagram.com/qazvin_nasra در ارتباط باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.