مسئول سازمان فضای مجازی بسیج سیستان و بلوچستان از برگزاری دومین جشنواره نهضت سواد رسانه ای در سیستان و بلوچستان با موضوع جهاد تبیین هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد .

برگزاری دومین جشنواره سواد رسانه ای جهاد تبیین در سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس انلاین، محمدهادی طهرانی مقدم  با اشاره به برگزاری دومین جشنواره نهضت سواد رسانه ای در سیستان و بلوچستان با موضوع جهاد تبیین، بیان کرد: امروزه رسانه ها یکی از اجزای مهم جوامع بشری و ابزاری قدرتمند و فراگیر هستند لذا آموزش سواد رسانه ای در ایران یکی از ملزومات اساسی برای شهروندان به حساب می آید که نیازمند رسیدگی در ابعاد و زوایای مختلف است.

وی با بیان اینکه آموزش سواد رسانه ای بستر مناسب را برای کنش گری فعالانه در فضای مجازی فراهم می کند، افزود: سازمان های متولی این امر مهم از جمله سازمان فضای مجازی بسیج نیازمند ارزیابی عملکردها، توانایی ها و شناسایی نقاط قوت و ضعف و نیز فرصت ها و تهدیدات حوزه مسئولیت خود هستند.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج سیستان و بلوچستان یکی از مهم ترین روش ها برای رسیدن به این نقطه مطلوب را برگزاری جشنواره های تخصصی دانست و تصریح کرد: برگزاری این جشنواره ها فرصتی برای ارائه ایده های جدید فراهم می آورد و پتانسیل ها و توانایی های بعضا در حاشیه دیده شوند و نیز بازخورد گیری دقیق تری از آموزش های ارائه شده صورت می گیرد.

طهرانی مقدم هدف از برگزاری این جشنواره را آمایش پتانسیل ها و توانایی های سواد رسانه ای فعالان فضای مجازی بسیج در سطح کشور عنوان کرد و گفت:  محورهای ارائه آثار شامل تربیت رسانه ای، فناوری های نوین ارتباطی ، جریان شناسی رسانه ، رسانه شناسی ، شبکه ملی اطلاعات و اقتصاد رسانه ای است.

این مسئول ادامه داد: سخنرانی، موشن گرافیک، اینفوگرافی، کتاب و پوستر از قالب های ارائه آثار در این جشنواره هستند.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مرحله استانی این جشنواره از ۲۸ اردیبهشت لغایت ۲۰ تیرماه به‌صورت همزمان در ۳۲ استان کشور برگزار می‌شود، افزود: مهلت ارسال آثار تا بیستم تیرماه ۱۴۰۲ است و شرکت کنندگان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به آیدی nasra_sb_01@ در شبکه های اجتماعی مراجعه کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برگزیدگان استانی این جشنواره به مرحله کشوری که در مرداد ماه برگزار خواهد شد راه پیدا خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.