۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
کد خبر: 872392

نخستین جلسه ستاد انتخابات کشور روز شنبه به ریاست محمدرضا غلامرضا رئیس ستاد انتخابات کشور برگزار شد.

نخستین جلسه ستاد انتخابات کشور برگزار شد

قدس آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی در ابتدای این جلسه تاکید کرد، تلاش خواهیم کرد تا از تمام ظرفیت ها برای برگزاری یک انتخابات باشکوه در چارچوب قانون استفاده کنیم.
غلامرضا با اشاره به تهیه نقشه راه انتخابات در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری بر اساس مولفه های چهارگانه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت تصریح کرد، در همین راستا راهبردهایی تدوین و به استان های کشور ابلاغ شده است و در جلسه امروز نیز این راهبردها مرور شد.
وزیر کشور ۱۸ اردیبهشت ماه نیز در حکمی محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی این وزارتخانه را به عنوان رئیس ستاد انتخابات کشور برای برگزاری این انتخابات منصوب کرده بود.
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تهیه جداول انتخابات خاطر نشان کرد، در جلسه امروز همچنین در ارتباط با نهایی شدن زمان جداول مزبور گفت و گو و تبادل نظر صورت گرفت.
در ابتدای نخستین جلسه ستاد انتخابات کشور، احکام روسای کمیته های تخصصی و اعضای ستاد انتخابات کشور به ایشان اعطا شد.
دکتر احمد وحیدی وزیر کشور ۲۰ اردیبهشت ماه احکام روسای کمیته های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات کشور را صادر کرد.
وزیر کشور، بر اساس این احکام محسن اسلامی، افشار دارابی، محسن حقیقت، میکائیل راسخی، امیر شجاعان، علیرضا احمدی و عبدالرحیم پدرام را به ترتیب به عنوان دبیر، رئیس کمیته اطلاع رسانی، رئیس کمیته حراست و استعلامات، رئیس کمیته مالی و پشتیبانی، رئیس کمیته فناوری اطلاعات، رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات کشور و رئیس کمیته آموزش و پژوهش تعیین شدند. بر اساس حکم وزیر کشور، روسای کمیته های مزبور، در ستاد انتخابات کشور عضویت دارند.
دکتر وحیدی همچنین  در احکام دیگری هاشم کارگر را به عنوان عضو ستاد انتخابات کشور و محمد مهدی عارف پور را به عنوان رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات تعیین کرد.
در ادامه جلسه امروز ستاد انتخابات کشور روسای کمیته های تخصصی ضمن بیان دیدگاه های خود در راستای برگزاری هرچه بهتر انتخابات پیش رو، گزارشی از آسیب شناسی های انجام شده در ارتباط با انتخابات گذشته در حوزه های تخصصی خود ارائه کردند.
آخرین انتخابات کشور ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ برای انتخاب سیزدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شده بود. در این دوره از انتخابات آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد.
این انتخابات همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای دوم مجلس خبرگان رهبری برگزار شد
در نخستین جلسه ستاد انتخابات کشور مقرر شد تا روسای کمیته های تخصصی با استفاده از ظرفیت های لازم و موجود طرح ها و برنامه هایی برای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ تهیه کنند.
 همچنین مقرر شد تا روسای کمیته های مزبور برنامه های خود را بر اساس زمانبندی منطبق با طرح ستاد انتخابات کشور به دبیرخانه این ستاد ارسال کنند.
وزیر کشور در احکام انتصاب روسای کمیته‌های تخصصی ستاد انتخابات کشور اظهار امیدواری کرد: با اتکال به الطاف الهی و بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و سیاست های دولت مردمی آیت الله رئیسی و اتخاذ تمهیدات لازم و ضروری، بستر و زمینه برای برگزاری انتخاباتی با شکوه و در شأن و تراز ملت بزرگ ایران فراهم شود که در آن حقوق انتخاب‌کنندگان و انتخاب شوندگان به عنوان حق الناس برابر مرّ قانون و در فضایی توام با نشاط و آرامش رعایت گردد.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره ۴ ساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.