سخنگوی کاخ سفید ضمن استقبال از آتش‌بس در غزه و قدردانی از مصر به علت وساطت، مدعی شد که آمریکا به منظور دستیابی به آتش‌بس با شرکای منطقه‌ای همکاری کرده است.

قدردانی کاخ سفید از مصر و قطر بابت آتش‌بس در غزه

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از روسیا الیوم، آمریکا از اعلام آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی در غزه استقبال و از دولت مصر به دلیل میانجیگری در این توافق قدردانی و تمجید کرد.

«کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید شنبه شب در نشست خبری در واشنگتن گفت: مقامات ایالات متحده از نزدیک با شرکای منطقه‌ای برای یافتن این راه‌حل برای خصومت‌ها به منظور جلوگیری از تلفات بیشتر و بازگرداندن آرامش به اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، همکاری کردند.

این اظهارات سخنگوی کاخ سفید در حالی است که واشنگتن بارها حمایت خود را از تل آویو در جنایت علیه فلسطینیان اعلام و از محکومیت رژیم اشغالگر در مجامع بین المللی جلوگیری کرده است.

گفتنی است که توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه با وساطت مصر از شنبه شب اجرایی شد و به تبادل آتش بین دو طرف که به مدت ۵ روز ادامه داشت و به شهادت ۳۳ فلسطینی و زخمی شدن ۱۹۰ نفر منجر شد، پایان داد. این توافق شامل آتش‌بس کامل و توقف کشتار غیرنظامیان و تخریب منازل مسکونی خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.