رییس پلیس راه مازندران از اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی از فردا دوشنبه تا روز شنبه هفته آینده در محورهای ارتباطی این استان خبرداد.

محدودیت ترافیکی پنج روزه در جاده‌های مازندران

به گزارش قدس انلاین، سرهنگ یدالله جهان‌تاب  هدف از اجرای این طرح را تسهیل در ترددهای خودرویی اعلام کرد و اظهار داشت: محدودیت های ترافیکی از روز دوشنبه تا شنبه هفته آینده ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت ماه جاری در محورهای ارتباطی مازندران اعمال می‌شود.

رییس پلیس راه مازندران با اشاره به درپیش بودن تعطیلات و اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی در محورهای ارتباطی این استان گفت: همسو با اجرای این طرح، تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه تا ساعت ۶ صبح روز شنبه ۲۵ تا ۳۰ ازدیبهشت ماه جاری از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

سرهنگ جهان‌تاب خاطرنشان کرد: در محور کندوان، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روز های سه شنبه و چهارشنبه مورخ های ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه جاری از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است و در صورت اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

وی افزود: همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روز جمعه از کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است و در صورت اعلام ماموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران بصورت یکطرفه خواهد بود.

وی ادامه داد: به استثنای حاملان موادسوختی و یا فاسدشدنی، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

وی بیان کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه مورخ از رودهن به سمت آمل ممنوع است و در صورت اعلام ماموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ همانروز از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء بصورت یکطرفه خواهد بود.

وی گفت: تردد تمام کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز دوشنبه و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای سه شنبه، پنجشنبه و جمعه مورخ های ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت ماه جاری از محور هراز ممنوع است.

اجرای محدودیت های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و در صورت عادی بودن وضعیت ترافیک، با هماهنگی، اجرای محدودیت ها لغو خواهد شد.

محدودیت ترافیکی پنج روزه در جاده‌های مازندران

لغزندگی جاده های مازندران

وی وضعیت ترافیک در محورهای چالوس، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه را در هر ۲ مسیر رفت و برگشت در زمان حاضر عادی و روان ذکر کرد و با اشاره به بارش باران و لغزندگی سطح جاده‌ها از رانندگان وسایل نقلیه خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

رییس پلیس راه مازندران، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و ادامه داد : پلیس به‌ شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به تردد بیش از ۵۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای ارتباطی استان از ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: تردد خودرو در این ایام در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.