صهیونیست‌ها برای نوزدهمین هفته متوالی و با وجود متشنج بودن اوضاع امنیتی در اراضی اشغالی در پی تجاوز به غزه، علیه بنیامین نتانیاهو و سیاست های کابینه افراطی او تظاهرات کردند.

نوزدهمین هفته تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، هزاران صهیونیست در شهرهای تل آویو در مرکز و حیفا در شمال اراضی اشغالی با وجود وضعیت امنیتی ناشی از تجاوز علیه نوار غزه، در اعتراض به طرح موسوم به اصلاحات قضائی که دولت به ریاست بنیامین نتانیاهو قصد اجرای آن را دارد، تظاهرات کردند.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد که هزاران صهیونیست برای نوزدهمین هفته در شهرهای تل آویو و حیفا علیه طرح اصلاح دستگاه قضائی علیرغم وضعیت متشنج امنیتی تظاهرات کردند.

به گزارش همین روزنامه، صدها تظاهرکننده خیابان‌های حیاتی «دیزنگوف» و «کاپلان» در مرکز تل آویو را مسدود کردند و علیه طرح قضائی شعار سر دادند. حدود پنج هزار نفر نیز در چهارراه "حورف" در مرکز حیفا در شمال اراضی اشغالی تظاهرات و تردد در آنجا را متوقف کردند.

به گفته منابع صهیونیستی، معمولاً ده‌ها یا صدها هزار اسرائیلی در تظاهرات هفتگی علیه طرح اصلاحات قضائی شرکت می‌کنند، اما این تعداد با توجه به وضعیت امنیتی این هفته ناشی از تجاوز علیه غزه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

گفتنی است که نتانیاهو در پایان ماه مارس گذشته زیر بار اعتصابات و تظاهرات گسترده از تعلیق طرح اصلاحات قضائی تا نشست تابستانی کنست (پارلمان) خبر داد که از ۳۰ آوریل آغاز شد و به مدت ۳ ماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.