معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: آمار مشخصی از تعداد کودکان خیابانی در کشور وجود ندارد چون دستگاه‌های مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند و آمار این بخش شناور است.

آمار مشخصی از تعداد کودکان کار در کشور وجود ندارد

به گزارش قدس انلاین، آرزو ذکایی فر روز یکشنبه در حاشیه جلسه رصد آسیب های اجتماعی استان زنجان افزود: با نگاهی به آمارهای کنونی حوزه اجتماعی ایران در مقایسه با آمارهای جهانی باید گفت وضعیت کشور در حوزه آسیب های اجتماعی بحرانی نیست ولی موظف هستیم حتی برای یک آسیب اجتماعی نیز اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه جامع پیشگیری از خودکشی در حال اجراست، ادامه داد: این طرح از سه سال پیش در کشور اجرا شد که در سال اول به صورت آزمایشی و در سال های دوم و سوم به صورت سراسری در حال اجراست.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: این طرح در ۲ بخش، جمعیت عمومی و افراد در معرض خطر و پر ریسک را شامل می شود که گروه هدف پس از غربالگری و آموزش در صورت نیاز به مراکز مشاوره ارجاع داده می شوند.

وی در خصوص وضعیت کنونی آسیب های اجتماعی در کشور، گفت: آسیب های اجتماعی از لحاظ نوع، شدت و پراکندگی به طور مرتب در حال تغییر است و پدیده های متعدد، متنوع و پیچیده ای را شامل می شود به همین دلیل رهبر معظم انقلاب از سال ۹۵ جلساتی را با دستگاه های متولی امر تشکیل دادند تا اولویت آسیب های اجتماعی برای مداخلات تعیین شود.

این مسوول با بیان اینکه سازمان امور اجتماعی کشور به دستور رهبر معظم انقلاب شکل گرفت، ادامه داد: این سازمان وظیفه تنظیم‌گری و راهبری موضوعات از جمله اعتیاد، کودکان خیابانی، حاشیه نشینی، طلاق و مفاسد اجتماعی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه کارگروه این آسیب ها در وزارت کشور با همکاری دستگاه های اجرایی متولی تشکیل می شود که مسوولیت هر کدام از آنها نیز مشخص است، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی طی ۶ سال گذشته، کارها و برنامه های ویژه خود را بر اساس ماموریت های محوله پیشنهاد کرده اند.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بخشی از اعتبارات در این زمینه از منابع داخلی خود سازمان ها و بخش دیگری از طریق تقسیم کار ملی وزارت کشور تامین می شود.

وی یادآور شد: خروجی ها نشان می دهد هم در حوزه آگاهسازی، آموزش و پیشگیری و هم در حوزه مداخلات، اقدامات خوب و موثری توسط دستگاه ها انجام گرفته است.

این مسوول با بیان اینکه همه این اقدامات برای رسیدن به تاثیرات مطلوب باید در یک راستا و موجب هم افزایی بین دستگاه های اجرایی باشد، اظهار داشت: موضوعات مهم در حوزه اجتماعی از اولویت برخوردارند و سازمان ها به فراخور وظایف و ماموریت های خود اقدامات متعدد و متنوعی را در این زمینه انجام می دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.