سفیر کرواسی در ایران با اشاه به افزایش ۳۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و کرواسی در سال گذشته میلادی اظهار کرد: ما منتظر هر فرصتی برای گسترش روابط با ایران هستیم و در این خصوص از همه توانمندیها استفاده خواهیم کرد.

سفیر کرواسی: منتظر هر فرصتی برای گسترش روابط با ایران هستیم

به گزارش قدس آنلاین، دراگو اشتامبوک روز یکشنبه در دیدار با شهردار تبریز با اشاره به ارتباطات تاریخی ایران و کرواسی گفت: علاقه مند به دوستی با ایران هستیم و امیدواریم از همه ظرفیتها برای گسترش مناسبات استفاده کنیم.

وی گفت: با وجود اینکه عضو ناتو و اتحادیه اروپا هستیم ولی همچنان مشتاق برقراری ارتباط موثر با ایران هستیم.

سفیر کرواسی در کشورمان با بیان اینکه علاقه فرهنگی و عاطفی دو طرف می تواند زمینه ساز توسعه همکاریها در همه جوانب باشد، اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال سمپوزیومی در رابطه با ارتباطات ایران و کرواسی با همکاری دانشگاه تهران برگزار شود.

شهردار تبریز هم با بیان اینکه این شهر مورد توجه سفرای کشورهای مختلف دنیاست به اشتراکات فرهنگی بین ایران و کرواسی اشاره کرد و گفت: تبریز آماده به اشتراک گذاری داشته‌های علمی و اقتصادی با شهرهای کرواسی است.
یعقوب هوشیار با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی و فرهنگی کلانشهر تبریز اضافه کرد: تبریز در طول تاریخ تعاملات درخشنده‌ای با مردم دنیا داشته است و ما موضوع صلح و پیام صلح را از طرف مردم تبریز به کل دنیا می‌فرستیم و امیدواریم شاهد صلح برای تمام مردم جهان باشیم.
حجت الاسلام رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این دیدار آمادگی این شهر را برای پذیرش هیاتهای علمی، اقتصای، فرهنگی و ورزشی کشور دوست کرواسی اعلام کرد.

در دیدار سفیر کرواسی در ایران با شهردار تبریز بر توسعه مناسبات دو جانبه به ویژه در زمینه های فرهنگی و اقتصادی تاکید شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.