مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی توسط این اداره‌کل، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها وزش باد شدید و گرد و خاک در انتظار شمال استان است.

"گرد و خاک" ‌منطقه سیستان را در بر می‌گیرد

به گزارش قدس انلاین، محسن حیدری  با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی توسط اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌ها وزش باد شدید و گرد و خاک در انتظار شمال استان سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از آخر وقت سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه ۲۶ الی ۲۷ اردیبهشت‌ماه وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک برای پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز از توابع منطقه سیستان واقع در شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در پی این شرایط جوی نامطلوب خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، کاهش نسبی و موقتی دما و احتمال افزایش غبار در مناطق مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.

حیدری گفت: توصیه ما عدم تردد غیرضروری در فضای باز در زمان غبار آلود شدن هوا، رعایت حداکثری مقررات رانندگی، محافظت از گلخانه‌ها و کندوهای زنبور عسل، استحکام‌بخشی به تابلوها و سازه‌های در حال ساخت، استفاده از وسایل حفاظت فردی برای کار در ارتفاع و هرس سرشاخه‌های مشرف به کابل شبکه انتقال برق است و ضرورت دارد برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.