مدیرکل بیمه سلامت مازندران از کاهش تولد در استان خبر داد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران خبر داد: کاهش تولد در مازندران / تلاش ها برای جوانی جمعیت موفق نبوده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر محمدرضا میرزایی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه بنابر آمارها، میزان ازدواج در سال گذشته نیز کاهش یافته است، اظهار کرد: متاسفانه تلاش های صورت گرفته در سال گذشته در رابطه با جوانی جمعیت موفق نبوده است.
وی از آمار بالای سقط جنین نیز خبر داد و افزود: سقط های غیرقانونی هم زیاد بوده که در این ارتباط نیز باید چاره ای اندیشید.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اعلام اینکه تمایل به ازدواج و فرزندآوری کاهش یافته است، اضافه کرد: برای حل این معضل باید توجه ویژه ای به درمان زوج های نابارور، سقط های غیرقانونی، مسکن، شغل، ازدواج و فرهنگ سازی صورت گیرد.
میرزایی با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد زوجین نابارور هستند، گفت: ۷ مرکز ناباروی طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند که از این میان ۳ مرکز خصوصی بوده و تلاش می کنیم یک مرکز خصوصی دیگر را به این جمع اضافه کنیم.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد تعرفه بیمارستان های دولتی برای زوجین نابارور پرداخت می شود، افزود: سال گذشته برای درمان یکهزار و ۱۰۰ زوج نابارور، ۳۱ میلیارد ریال هزینه کردیم.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران یادآور شد: تمام مطالبات واحدهای سرپایی در سال گذشته پرداخت شد و مطالبات بهمن و اسفند مراکز بیمارستانی پرداخت نشده که علت آن تاخیر در ارسال اسناد است‌.
میرزایی با اعلام اینکه در سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان به بیماران خاص، نادر و صعب العلاج پرداخت شده است، گفت: تا سقف ۵۰ میلیون تومان به اینگونه از بیماران پرداخت می شود و کسانی که مدارک پزشکی خود را تحویل نداده اند تا ۱۵ خرداد فرصت دارند تا هزینه های درمانی شان را دریافت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.