نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۰ هزار مسجدی که ذیل حوزه مسئولیتی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان تعریف می‌شود، می‌توانند به‌عنوان پایگاه‌هایی برای فعالیت اجتماعی جمعیت هلال‌احمر کاربری داشته باشند.

مساجد، پایگاه فعالیت اجتماعی جمعیت هلال‌احمر باشند

به گزارش قدس خراسان، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با دکتر محسن ذاکریان، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی و جمعی از امدادگران و اعضای این جمعیت که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: در ایام اربعین درحالی که همه مسئولان متمرکز بر پشتیبانی تردد زائران اربعین و حمل و نقل مشهدی‌ها بودند، بلافاصله با پیش‌بینی ورود هشت میلیون زائر در دهه آخر صفر، بیم آن می‌رفت که مهمانان علی ابن موسی‌الرضا(ع) دچار مشکل شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در این جریان، هلال‌احمر یکی از نهادهایی بود که ظرفیت اسکان خود را به میدان آورد و از بار مسئولیتی که بر دوش سازمان‌ها بود، کاست زیرا آن‌قدر دستگاه‌ها مشغول اربعین بودند که اساساً امکان رسیدگی به زائران پیاده وجود نداشت. البته در پیک زیارتی نوروز هم دامنه چالش افزون شد زیرا در دهه آخر صفر، امکانات پذیرایی مردم نیز در کار بود اما در نوروز، قرارگاه عملیاتی خدمات سفر باید خود به‌تنهایی به مسئله اسکان، استقرار، پذیرایی و استقبال از زائران رسیدگی می‌کرد و سفر نوروزی رهبر معظم انقلاب نیز بر اهمیت کار افزوده بود.

وی با بیان اینکه این ظرفیت‌ها مربوط به یکی دو حادثه نیست و به‌صورت یک استعداد بالقوه در همه بحران‌ها، به کمک مسئولان می‌آید، خاطرنشان کرد: هلال‌احمر خراسان رضوی یکسری ویژگی‌ها و خصوصیت‌هایی دارد که در هیچ نهاد دیگری نمی‌توان آن را مشاهده کرد. مثلاً در سرمای منفی ۲۰ درجه که در زمستان سال گذشته بر استان عارض شد، اینکه قطاری در میانه راه گرفتار بوران شود یا اینکه تربت‌جام عزیز ما با جمعیت چندهزار نفری خود از گاز محروم بماند، مسائل کوچکی نیست اما در هر دو چالش، بازهم امدادگران بودند که از همان لحظات ابتدایی به صحنه آمدند و شرایطی را رقم زدند که هیچ‌کس نتواند ادعای بی‌توجهی نظام به این مشکلات را مطرح کند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: ظرفیت جوانان پرشور، مؤمن و بااخلاصی که در خدمت جمعیت هلال‌احمر استان هستند، می‌تواند به‌موازات فعالیت‌های امدادی در عرصه‌های فرهنگی هم پای‌کار بیاید. در این باره مثلاً بیش از ۱۰ هزار مسجدی که ذیل حوزه مسئولیتی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان تعریف می‌شود، می‌توانند به‌عنوان پایگاه‌هایی برای فعالیت اجتماعی جمعیت هلال‌احمر کاربری داشته باشند و اینجاست که پیوست فرهنگی برای مدیریت امدادگران، می‌تواند راه گشا باشد.

در ابتدای این دیدار، دکتر محسن ذاکریان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان نیز گزارشی از عملکرد امدادگران و اعضای این جمعیت ارائه کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.