رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد گفت: پیگیری‌های کمیسیون بانوان و خانواده نتیجه داده و از دبیرخانه کلان‌شهرهای کشور نامه‌ای ارسال شده که برخی شهرها اداره کل بانوان و برخی مدیریت بانوان را ذیل حوزه شهردار تشکیل دهند.

تشکیل اداره کل بانوان در شهرداری مشهد

به گزارش قدس خراسان، فاطمه سلیمی در خصوص برنامه‌های کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر اظهار کرد: ما برای روز دختر امسال جشنواره ریحان شهر را داریم که در پارک ریحانه برگزار می‌شود؛ در این جشنواره از دختران موفق مشهدی تقدیر خواهد شد.

وی افزود: ما در مشهد دختران بسیار موفقی در عرصه‌های مختلف ورزشی، هنری، علمی و اجتماعی داریم. نگاه ما این بود دخترانی را در تقدیرها در نظر بگیریم که شاید تا الان در جایی دیده نشده‌اند، مانند دخترانی که فعالیت‌های اجتماعی خاصی دارند یا کارهای خیریه‌ای انجام می‌دهند و یا به واسطه فوت مادران خود مسئولیت خانه را به عهده گرفته‌اند. در این جشنواره نگاه متفاوتی در تقدیرها و برجسته کردن دختران خواهیم داشت.

سلیمی گفت: برای اولین بار در کمیسیون بانوان و خانواده دستگاه‌های متولی دیگر در حوزه بانوان مانند کانون‌های مساجد، بانوان امور مساجد، کانون‌های فرهنگی، مشاور بانوان آموزش‌وپرورش و دانش‌آموزان منتخب مدارس را دعوت کردیم تا نظرات خود را در خصوص برنامه‌های ویژه دختران بیان کنند. 

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد بیان کرد: برای دخترانی که معرفی شدند ابلاغ عضو هیأت اندیشه‌ورز کمیسیون بانوان و خانواده را زدیم تا در کنار ما و افرادی که برای مدیریت شهری برنامه‌ریزی می‌کنند نظرات و نگاه نسل جوان را در مباحث مدیریت شهری انتقال دهند.

وی ادامه داد: برنامه دیگر ما ایران‌دخت است که با مشارکت بخش‌های مختلف اتفاق می‌افتد. همچنین حمل‌ونقل عمومی در روز دختر برای بانوان مشهدی رایگان خواهد بود. 

سلیمی خاطرنشان کرد: در سازمان پارک‌ها توسعه پارک‌های جدید و ایجاد کافه‌بازی‌های ویژه دختران در پارک‌های بانوان در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد تاکید کرد: تنها از یک خانم در شورا یا مجلس نمی‌توان کلیه مطالبات دختران و خانواده‌ها را مطالبه کرد، بلکه این مطالبه‌گری باید از همه اعضای شورا، مدیریت شهری و مسئولان باشد اما ما نوک پیکان این پیگیری قرار می‌گیریم. نیازهای دختران و بانوان ما باید در فضاهای مدیریت شهری دیده شود که هدف کمیسیون این است که این اتفاق رخ دهد. 

وی تصریح کرد: پیگیری‌های کمیسیون بانوان و خانواده نتیجه داده و از دبیرخانه کلان‌شهرهای کشور نامه‌ای ارسال شده که برخی شهرها اداره کل بانوان و مدیریت بانوان را ذیل حوزه شهردار تشکیل دهند. این مطالبه از مشهد آغاز و از طریق دبیرخانه کلان‌شهرهای کشور و با همراهی فراکسیون زنان مجلس رقم زده شد. این مطالبه از طریق دبیرخانه ابلاغ شده، پیگیری‌ها به مرحله خوبی رسیده و امیدواریم این اداره کل به زودی در شهرداری مشهد ایجاد شود. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.