فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اقدام نداجا با اعزام ناو گروه ۸۶ و دور زدن کره زمین را باید افتخار ملی بدانیم، به کوری چشم دشمنان، ما سرباز هستیم.

دریادار تنگسیری: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، افتخار ملی است

به گزارش قدس آنلاین، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در آیینی به مناسبت روز روابط عمومی و تجلیل از خبرنگاران با اشاره به ناو گروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: همرزمان ما در نداجا کار بزرگی که انجام دادند همه باید بر روی آن تبلیغ کنیم.

وی ادامه داد: این عزیزان به سه قاره آسیا، آفریقا و آمریکا رفته و شاخ آفریقا را دور زده و از تنگه امید نیک در تلاطم است عبور کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد: وقتی وارد اقیانوس می‌شوید به دلیل عمق بسیار بالای آن، رنگ آب سیاه بوده و به دلیل نبود مانع در برابر باد امواج بسیار سهمگین است.

دریادار پاسدار تنگسیری گفت: دست و بازوی رزمندگان نداجا را می‌بوسم و دشمن فکر نکند فاصله‌ای بین ما وجود دارد.

وی ادامه داد: دشمنان بدانند نمی‌توانند بین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی فاصله ایجاد کنند و برای این آماده ایم که از کشور دفاع کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین از روابط عمومی ندسا و تعدادی از خبرنگاران که در انتشار اخبار این نیرو فعالیت داشته‌اند تجلیل و قدردانی کرد.

شایان ذکر است؛ فرمانده نیروی دریایی روسیه، ماموریت موفقیت آمیز ناوگروه ۸۶ ارتش را نشان از آمادگی‌ فنی، تجهیزات، آموزش و تجربه بالای کارکنان آن دانسته و گفت بود: قطعاً ناوگروه یک کشور ابرقدرت می‌تواند دور کره زمین را طی کند.

این ناو گروه که با عنوان ناو گروه ۸۶ هم شناخته می‌شود متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناو بندر مکران دارای نمایندگانی از ۲۹ استان کشور که ماموریت خود را از ۲۹ شهریور پارسال آغاز کرد.

این ناو گروه در طول انجام ماموریت خود چهار مرتبه از خط استوا عبور کرد و در مدت ماموریت خود در بندرهای بمبئی هندوستان، بندر جاکارتا، بندر ریودوژانیرو، بندر کیپ‌تاون و صلاله پهلوگیری کرده و از تنگه مالاکا،‌ دریای سلبس، اقیانوس آرام، تنگه ماژلان، اقیانوس اطلس، اقیانوس هند و دریای عمان گذر کرده است.

این نخستین ناو گروه جمهوری اسلامی ایران بوده که با عبور از اقیانوس آرام اقدام به دور زدن کره زمین کرده و وارد قاره آمریکا شده است که نشان دهنده از توانمندی متخصصان داخلی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرچم جمهوری اسلامی ایران را در سراسر پهنه این سیاره آبی به اهتزاز در آورده و اقتدار و توان کشور را به نمایش گذاشت و در مسیر بازگشت خود در محدوده خلیج عدن ماموریت اسکورت شناورهای تجاری را انجام داد.نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با انجام این ماموریت طولانی نشان داد هر جا منافع جمهوری اسلامی ایران اقتضا کند حضور می‌یابد.

ناو گروه ۸۶، سه طوفان سهمگین را در سفر خود با موفقیت پشت سر گذاشت و توانسته بیشترین عرض اقیانوس اطلس را در این سفر بپیماید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.