کمبود داروها و آنتی‌بیوتیک در آمریکا به بحرانی اجتماعی تبدیل شده است. گفته می‌شود در بیمارستان‌های آمریکا مایع استریل عمل جراحی نیز یافت نمی‌شود.

بحران اجتماعی کمبود دارو در بیمارستان‌های آمریکا

به گزارش قدس ‌آنلاین، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: طبق آمارها و مشاهدات میدانی هزاران نفر از بیماران سرطانی در آمریکا با مشکل تامین دارو روبرو شده‌اند به طوری که بسیاری از این بیماران جانشان به دلیل کمبود دارو به خطر افتاده است.

بر اساس این گزارش، بسیاری از بیمارستان‌ها از کمبود داروهای حیاتی برای بیماران و کودکان بیمار خبر داده و می‌گویند حتی مایع استریل مورد نیاز برای عمل‌های جراحی نیز دچار کمبود شده است. گفته می‌شود آنتی‌بیوتیک و داروهایی مانند «تایلنول کودکان» به سختی در بیمارستان‌ها یافت می‌شود.

به دلایل نامعلومی صدها دارو در آمریکا با کمبود شدید روبرو شده است و این موضوع آن‌قدر جدی شده است که کاخ سفید و کنگره آمریکا جلسات اضطراری درباره آن تشکیل داده‌اند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تیمی برای بررسی مشکل کمبود دارو در آمریکا تشکیل داده است که گفته می‌شود بیشتر کمبودها مربوط به داروهای وارداتی از چین و هند می‌شود.

دکتر آماندا فادر، استاد دانشکده پزشکی جانز هاپکینز و رئیس منتخب انجمن انکولوژی زنان و زایمان آمریکا این وضعیت را بحرانی توصیف کرده و می‌گوید کمبود داروهای مربوط به شیمی درمانی بیماران سرطانی یک فاجعه محسوب می‌شود.

انجمن بیماری‌های سرطانی آمریکا هفته گذشته هشدار داد که تاخیرهای ناشی از کمبود داروهای شیمی‌درمانی می‌تواند منجر به پیامدهای بدتری برای بیماران شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.