پرسپولیس، سپاهان و استقلال سه تیم شایسته برای قهرمانی در این فصل از بازی های لیگ برتر بودند که پرسپولیس در هفته های پایانی بهتر از دو رقیب کار کرد و در نهایت به جام رسید.

در تیم ساپینتو همه گل زدند، از سید حسین تا امیر ارسلان

به گزارش قدس آنلاین  نکته جالب در فصلی که استقلال جام قهرمانی را از دست داد؛ با ۵۲ گل زده صاحب بهترین خط حمله بازی ها شد. در حالی که همه زوم ها در خط حمله به روی مهدی قایدی و محمد محبی بود، باید گفت از این ۵۲ گل تنها ۲۰ گل توسط زوج بوشهری به ثمر رسید. ۱۲ گل توسط مهدی قایدی و ۸ گل توسط محمد محبی. جمع این گل ها به نیمی از گل ها هم نمی رسد و ۳۲ گل دیگر توسط دیگر بازیکنان به ثمر رسیده است.

نکته جالب در تیمی که ریکاردو ساپینتو ساخته اینکه گلزنی برای همه بازیکنان است. نمونه اش در بازی پایانی و در مصاف با تراکتور از ۷ گل ۳ گل توسط مهدی قایدی به ثمر رسید که در سمت چپ به عنوان مهاجم در سایه به میدان برود. یک گل توسط آرش رضاوند که در میانه میدان و به عنوان هافبک پشتیبان بازی می کند. و ۳ گل توسط مدافعان: ابوالفضل جلالی -  محمد حسین مرادمند و جعفر سلمانی.این رمز موفقیت تیم ریکاردو ساپینتو در امر گل زنی بوده است.

در جریان فصل ریکاردو ساپینتو هیچ گاه در کنفرانس های خبری مهاجمان خود را به دلیل از دست دادن فرصت ها و یا کم گل زدن ها تحت فشار قرار نداد. استقلال در دور رفت بازی ها به گواه داده ها از سوی سایت های آنالیز بهترین تیم در ایجاد موقعیت بود اما با ۱۵ گل زده به کار پایان داد. یعنی ۱ گل در هر بازی که اصلا آمار قابل دفاعی نبود و نشان داد، استقلال همان طور که در ایجاد موقعیت بهترین است، در از دست دادن موقعیت ها در رتبه نخست قرار دارد! استقلال در نیم فصل دوم  به طور کامل در فاز تهاجمی متحول شد و ۳۷ گل به ثمر رساند. یعنی بیش از دو برابر گل های به ثمر رسیده در دور رفت در دور برگشت گلزنی کرد و در نهایت با ۵۲ گل زده عنوان بهترین تیم در فاز تهاجمی را به خود اختصاص داده است.

در استقل این فصل سید حسین حسینی هم از روی نقطه پنالتی گلزنی کرده است. محمد حسین مرادمند اگر چه دیر به ترکیب تیم اضافه شد اما هم در بازی با مس رفسنجان برای استقلال گل زنی کرد و هم در بازی تراکتور. صالح حردانی، کوین یامگا، ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی که در کناره ها برای استقلال بازی می کنند، نامشان در لیست گل زنان این فصل دیده می شود. همین طور عارف غلامی. در این لیست شما می توانید نام هافبک ها را هم مشاهده کنید. روزبه چشمی، سعید مهری و آرش رضاوند. خب گلزنان برتر استقلال هم مهدی قایدی و محمد محبی هستند. همین طور کوین یامگا که زننده ۷ گل برای آبی ها بود. تلاش های امیر ارسلان مطهری در نوک خط حمله هم همیشه مورد تایید ریکاردو ساپینتو بود. زننده گل استقلال در سوپر جام در بازی پایانی برای استقلال پنالتی گرفت و یک بار هم توپش به تیر دروازه خورد و باید از گل های پیمان بابایی هم که بیشتر به عنوان مهاجم جانشین به میدان می آمد، یاد کرد. شاید تنها بازیکنی که در ترکیب استقلال فرصت پیدا کرد اما موفق به گلزنی نشد، سجاد شهباززاده بود. مهاجمی که آقای گلی در لیگ برتر را با پیراهن سپاهان و با ۲۰ گل زده در کارنامه دارد.  

استقلال این فصل و در حالی که بهترین روزها را در فاز تهاجمی سپری می کند، دوست دارد دست کم جام قهرمانی حذفی را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کند. آبی ها برای رسیدن به این مهم باید از سد نساجی در مرحله نیمه نهایی عبور کنند. مسابقه ای که روز چهارشنبه و پیش بینی می شود، در حضور پرشور طرفداران استقلال برگزار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.