منابع عبری فاش کردند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی مورد باج‌خواهی گسترده از سوی تعدادی از وزرای کابینه خود قرار گرفته است.

باج‌خواهی وزرای صهیونیست از نتانیاهو/ آشوب در کابینه افراط‌گرایان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، منابع عبری گزارش دادند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این روزها تحت یک روند گسترده باج‌گیری قرار گرفته است که نشان می‌دهد او و کابینه و ائتلافش با چه میزان ضعف رو به رو هستند و نتانیاهو چگونه توسط ضعیف‌ترین وزیرانش کنترل می‌شود.

بر اساس این گزارش‌ها، «گلد کنوف» وزیر مسکن کابینه رژیم صهیونیستی، از نتانیاهو نیم میلیارد شیکل بودجه برای مدارس یهودی درخواست کرده و گفته است، در غیر این صورت هفته آینده به بودجه رأی نخواهد داد.

از سوی دیگر، «موشه گافنی» دیگر وزیر صهیونیست از حزب «دگل هاتوره»، پشتیبانی از وزیر مسکن برای باج‌خواهی از نتانیاهو را خواستار شد و گفت: این فرصتی برای ما است.

این در حالی است که «بتزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هم نتانیاهو را تهدید کرد که اگر به گلد کنوف یک شیکل بدهد، استعفا خواهد داد.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر نیز روز چهارشنبه گذشته همراه با مخالفان نتانیاهو در کنست رأی داد تا به نخست‌وزیر درباره رأی احتمال رأی منفی به بودجه هشدار داده باشد. نتانیاهو، بن گویر را از تصمیم‌گیری و رایزنی‌های امنیتی به ویژه رایزنی‌های حساس دور نگه داشته است.

ناظران معتقدند: بن گویر به بودجه رأی منفی نخواهد داد، زیرا جز نتانیاهو کسی او را به عنوان شریک نمی‌پذیرد و می‌گویند نتانیاهو می‌تواند او را برکنار کند، اما این کار را نمی‌کند چون ترسو و بزدل است.

وب‌سایت عبری «واللا» هم گزارش داد که حزب «اگودات اسرائیل» به نتانیاهو برای یافتن راه‌حل‌هایی تا پایان هفته جاری در رابطه با تأمین بودجه اضافی که این حزب می‌خواهد، فشار آورده و اعلام کرده است که در غیر این صورت هفته آینده یکی از دو وزیر وابسته به این حزب با هدف بازگشت به کنست و مخالفت با بودجه در قرائت دوم و سوم از کابینه استعفا می‌دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.