مازندران به لحاظ دارا بودن ظرفیت متنوع و متعدد در عرصه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی همواه کانون حضور میلیونی مسافران از داخل کشور است اما ناشناخته ماندن این ظرفیت ها باعث شده فقط ۶۵ هزار گردشگر خارجی از این استان در سال گذشته بازدید کنند.

ضعف مفرط مازندران در جذب گردشگران خارجی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران  افزود :‌ همه ساله و در ایام مختلف تعداد زیادی از هموطنان بواسطه وجود مناظر طبیعی جذاب از جمله جنگل و دریا به این استان سفر می کنند.

صادق برزگر افزود: به طوریکه فقط در نوروز امسال بیشتر از ۲۰ میلیون نفر شب اقامت در مازندران ثبت شده است که این نشانگر جذابیت های موجود در استان است.

وی ادامه داد:‌اما به همان اندازه که مسافر و گردشگر از استان های کشور به مازندران سفر می کنند شاهد حضور گردشگران خارج کشور نیستیم که این موضوع به عواملی مرتبط است که باید آنها را برطرف کنیم.

وی در بیان تعداد کم حضور گردشگران خارجی در مازندران اعلام کرد :‌پارسال فقط ۶۵ هزار گردشگر خارجی از این استان بازدید کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: همانطور که مازندران با وجود ۲ هزار و ۵۰۰ اثر میراثی بدلیل ناشناخته ماندن این ظرفیت ها، مسافران اندکی از این آثار دیدن می کنند و بیشتر بازدیدها از جاذبه های طبیعی جنگل و دریا است در حوزه گردشگران خارجی نیز با همین وضعیت و البته فراتر از آن مواجه هستیم و آنها حتی شناختی از جاذبه های طبیعی استان ندارند.

وی ادامه داد:‌ در حالیکه مازندران بیشتر به جنگل و دریا معروف و مشهور است که مناطق ییلاقی و خوش و آب و هوایی که در بالادست این استان قرار دارد بخش اعظمی از جاذبه های ناشناخته این استان به شمار می رود.

برزگر گفت :‌ اطلاع رسانی نشدن لازم و معرفی کافی در خصوص ظرفیت های گردشگری مازندران باعث شده تا بدینگونه اقبال عمومی گردشگران خارجی را به این استان نداشته باشیم و با رفع این نقیصه می توانیم به کانون حضور گردشگر خارجی مبدل شویم.

ضعف مفرط مازندران در جذب گردشگران خارجی

بانوان جهانگرد قطری در راه مازندران

وی به تجربه اطلاع رسانی در خصوص جاذبه های گردشگری مازندران به خارجی ها اظهار داشت: با معرفی این بخش از گردشگری کشور به خارجی ها اخیر زمینه جذب و حضور گردشگران کشورها دیگر فراهم شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران گفت:‌در همین زمینه حدود ۴۰ بانوی جهانگرد قطری قرار است اوایل خرداد ماه به مازندران سفر و در مدت اقامت خود از جاذبه های این استان بازدید کنند.

وی افزود: حضور این تعداد گردشگر قطری ارزآوری یک میلیون دلاری برای مازندران دارد که نشان دهنده ارزش و جایگاه گردشگری در کسب درآمد برای کشورمان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.